tisdag 26 november 2013

En normal, kaosmåndag!

Jag måste ta mig ikapp lite!

Vi är numer 11 personer i detta hushåll då min värdmammas syster + familj är här från Chicago. De har kört hit vilket är en bilresa på ca 12 timmar, strongt! Thanksgiving är på torsdag och då kommer vi vara 16 personer här. Spännande och superkul faktiskt :)

Morgonen var lite crazy då vi var många och ja.. "våra barn" skulle fortfarande till skolan, av någon anledning var de dagen till ära helt knocked over och slut allmänt. Iväg kom de i alla fall.

Jag gjorde mig sen redo för ett yogapass med Eva. Vid 9.30 var vi på gymmet redo för att se vad som väntade och ja.. Lite lulligt kändes passet sådär. Sista halvtimmen var jättebra men jag har lite svårt för det här med "du ska inte göra yoga, låt yogan göra dig" och att känna energin flyga i olika riktningar. Det var dessutom inte så lätt att koncentrera sig när en man bredvid en stånkar och stönar högt och tydligt i övningarna. All cred till honom som har tagit sig dit, himla strongt men ja.. Fokus vart inte på topp.

Har bara gjort yoga en gång förr i skolan och då tyckte jag faktiskt om det riktigt mycket, det här var lite annorlunda. Efter kändes det i alla fall riktigt bra så ska nog ge det lite fler chanser, kan nog vara bra i längden och jag har ju Eva med mig haha.

Efter yogan socialade jag lite med Eva innan hon gav sig av och sen sprang jag lite löpband innan mitt PT-pass. Han körde på som vanligt, kan nog bli bra det där alltså! Jag orkade seriöst inte hålla upp mina egna armar efteråt, då vet man att man gjort någonting i alla fall (:

Andades och gav mig upp på löpbandet igen, försöker få in det där med att tycka om det och igår var en bra dag så körde på. Klockan ett gav jag mig av från gymmet så det blev en hel morgon där!


En snabbis förbi Starbucks (hehe) och sen tog jag mig hemåt för att sen köra en runda och hämta barnen vid tre. En vanlig dag blev det på det, på ett ungefär.. 

Nu när jag träffat och pratat med min värdmammas syster osv kan jag kanske ha mer förståelse för varför folk tycker att New Yorkare är så himla hemska osv osv osv. De här familjerna lever två heeeelt skilda liv. Då min familj har massor med aktiviteter angående allt möjligt så har systerns familj inte en enda. De är mer rough around the edges och lite råare i sitt sätt att vara. Jag tyckte min värdfamilj var okomplicerad och enkel att ha och göra med men det går knappt att jämföra med systerns familj i så fall. Intressant det där haha. Jättekul att ha de här i alla fall :) 

Until next time amigos! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar