fredag 15 november 2013

Tjallå där!

Dagarna går fruktansvärt fort här nu för tiden måste jag säga. Känns som att man borde hinna med en hel del när man har hela dagar ledig men det är inte alltid fallet. 

Jag vaknade upp i morse efter sovmorgon inte fullt så stel som jag var rädd för att jag skulle vara vilket jag tar som ett halvbra tecken haha.  Jag har dock ont lite överallt. Jag ramlade halvt ner för trappen till köket, det gör ont i magen när jag skrattar och mina armar känns de med haha! 

Det min dag idag har bestått av idag är egentligen bara att skypa med kära människor från Svealand. Väldigt mysigt har det varit! 

Jag åt lite frukost samtidigt som jag skypade lite snabbt med Faster! Inte alltid det sker så himla mysigt var det :) efter det vart det lite Enköping och Christian medan rörmokarna var här och fixade lite i min dusch hehe.......................

Dagen flög helt enkelt förbi. Rörmokarna blev klara och sen blev det mer skypande med Enköpingsfamiljen. Så mysigt att se de igen och få ta igen lite! 

Kom fram till att det verkligen är dags för mig att få tag i mina tjejer också. Jag saknar er härliga bruds!

Klockan blev fem i tre vilket är då jag lämnar huset och hämtar barnen så det var det jag gjorde. Värdpappa är på jobb och värdmamman skulle bort på roligheter så kvällen till ära var det "all about you (me)" som min värdmamma så fint formulerade det. Jättesmidigt har det i alla fall gått så en nöjd Au Pair ligger nu i sin säng och bloggar. Det blir likadant nästa torsdag då min värdmamma fyller år och ska på Broadway eller liknande (: .

Min värdmamma kom nu precis hem ifrån City. Satt nere med henne i mörkret och pratade om allting och ingenting. Jättemysigt! Varje gång jag har mina små prat med henne blir jag så taggad. Har såna chanser att uppleva så mycket det här året och med deras (mina värdföräldrars) peppande ord i ryggen blir det så himla mycket roligare. Lyckligt lottad är jag! 

Vad mer kan jag säga? På tal om snö för någon dag sedan så har solen skinit här senaste dagarna, har varit jättefint väder så ojämnt är ju det minsta man kan säga.

Imorgon taggar vi för ett till PT-pass. Då jag säkert kommer vara mycket stelare imorgon så får vi ju se hur det blir men jag ser fram emot det :) 

Biljetterna till fotbollen! Tagga tagga! Ska bli jättekul :) 

Märkte att I'm living on the edge när det kom till soppa.. Hade ju dock ingen aning om vad jag skulle ha i för bensin i bilen då min värdmamma fixade det sist. Nu har jag dock lite mer kött på benen. Att tanka första gången i staterna sker imorgon. Stay tuned! Haha ;) 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar