tisdag 26 november 2013

En månad i Staterna


Mina tankarna efter en månad i Staterna är en aning röriga. Det jag fått uppleva bara denna månaden. Oj vad jag inte hade en aning om vad som väntade när jag satt mig på flygplanet på Arlanda..

Bara sådär så har en av 13 månader gått på detta äventyr. Sakerna man gjort, människorna man träffat, hela den här anpassningen som man behövt göra.. Det är rätt så knasigt att komma till en familj som lever ett HELT annat liv än vad man är vad med. Jag kunde seriöst inte ens öppna ytterdörren när jag kom hit, mikron hade jag ännu mer problem med.. Dessa saker är ju dock heeeelt obefintliga om man jämför med att man ska lära sig att köra, lära sig vart allting i deras liv ligger, skaffa massa avtal hos banker osv osv osv. Man har alltså fått anpassa sig som tusan under en inte allt för lång tid, någonting som inte varit allt för stora problem! (:

Jag har just nu knappt 1000 bilder på min jobbtelefon. 1000 bilder efter en månad, haha! Sen kanske jag inte är den som tar kort på det mest nödvändiga men 1000 bilder har det nevertheless blivit.

Många av dessa har varit uppe på bloggen förr men jag ville göra en månads sammanfattning såååå... Here we go. Min första månad i lite bilder.



Orientation:






.... Att komma hem, att komma till någon annans vardag..



Packa upp var efterlängtat som tusan!

Rainbow loom


Hans värld är lite mer färggrann 



Dessa älskade hundar. Fantastiska är de.




Min kompis, spenderar en hel del tid i  denna.


Riktig stammis på Starbucks, haha!



Trips till New York City:













Radio City Music Halls Christmas Spectacular som var divine!





IKEA!

IKEA-köttbullar. Bäst

Bio! x2




Amerikanska fotbollsmatchen som blew my mind!



Stämningen alltså...

Att casually spela fotboll på planen sen.. hehe



Amerikaner..... 
Pasta Carbonara på pizza för.. Ja varför inte? Gott var det dessutom haha :>

Hightech läskmaskiner, för varför ska inte läskmaskinen ha touchskärm och typ... 8 olika alternativ på smakerna. Jordgubbs-cola, någon?
Turkeys! Typ större än min sexåring, bara för att de kan!


Party City som var en butik som hade allt allt allt till fester.. 
Kanske borde fortsätta med skumma saker från Amerika för man reagerar på någonting dagligen här. 

Att jag förresten bloggat (nästan) dagligen i en månad.. Haha. Det är ju en halv prestation bara det!


Min första månad i Staterna. Det känns som att man varit igång ständigt. Nya platser, nya människor, nya upplevelser. Fort har det gått men så himla kul har det också varit. Jag är så taggad på resten, bring it on! 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar