måndag 4 november 2013

IKEA i Brooklyn och andra braigheter i city!

Hallå där!

Hemma efter en heldag i New york city och Brooklyn med 7 andra svenska tjejer!

Dagen började med att jag tog tåget härifrån Rye in till Grand Central Station. Rätt smidigt gick det väl för att vara första gången, haha? Tur att vänliga själar finns som kan hjälpa en när man inte har en aning vad peak och off-peak osv är när man ska hoppa på tåget..

Väl framme i New York City då? Shit vilken mäktig byggnad Grand Central Station är. Helt otroligt!



Jag visste inte riktigt hur stor Grand Central station är men nu när vi åkte hem tog vi tåget från spår 110............. Jag tror Uppsala station glider på 8 stabila spår.. Lite skillnad.. Lite.....

När vi kom fram tog vi tunnelbanan till Wall Street där vi gick ner till piren och tog en färja över till IKEA i Brooklyn. Helgdagar till ära var färjan gratis så det var ju hur smidigt om helst.





Vi startade med en obligatorisk IKEA-måltid: köttbullar! 

Bra utsikt över frihetsgudinnan när vi åt
Tjejerna har ju rätt, jag har än inte varit borta så länge att jag saknar svensk mat SÅ mycket som vissa av de gjorde, men hur gott var det inte? Mumma! Fler besök där kommer det absolut att bli :) Med sig därifrån hade man också sylt (svenska pannkakor på gång!) och julmust!

Vi tog båten och sen tunnelbanan vidare för att hitta något ställe att fika på. Ska man jämföra gårdagens fotbollsmatch i skolskenet och ljumna kväll på Times Square så var det svinkallt och blåsigt idag. Inte alls lika frestande!

Vi hittade i alla fall ett ställe där det blev lite middag/fika och en hel del prat innan vi tog oss mot Grand Central och hem igen. En jättebra dag och har nu sett ännu mer av New York vilket alltid är lika kul. Ser fram emot att landa mer i allt det är så otroliga. 

En av arbetarna på båten spårade lite under båtturens gång haha


I morgon blir det jobb som vanligt igen. Jag ska under dagen träffa Eva den spanska tjejen igen. Det ser jag verkligen fram emot! 

Jag är verkligen helt slut nu. Uppskattad sömn är på ingång :) 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar