lördag 2 november 2013

Vi kör en kortis! 

Att ta fram datorn kändes lite omständigt så kör en från mobilen istället.

Dagen började med lite fix innan jag hade en brunch-date med Sara. Till en början var det lite krångel att ta sig dit. Jag fick en utmärkt adress men när jag slog in den i GPS:en och körde så tog GPS:en mig till en kyrkogård.... Inte det mest lockande brunchstället haha! 

Jag hittade en parkering att ställa mig på efter att ha virrat runt lite där jag kunde smsa Sara och kalla på hjälp haha! Visade sig att jag bara var några hundra meter därifrån bara att jag inte haft ögonen md mig. 

Brunchen fick bestå av pannkakor med chocolate chip. Hur gott? 


Sara är en förlängare och hade sitt första år på västkusten så det var mycket prat om det. Väldigt kul! Vi satt på dinern ett bra tag innan vi bestämde oss för att röra på oss då det blev fyllt med massa lunchgäster efter ett tag. Vi tog oss vidare till ett frozen yoghurtställe som låg bredvid. Det var mitt första frozen yoghurtställe här i staterna och självklart fanns det mer än tillräckligt att välja mellan. Gott var det i alla fall :)

Helt plötsligt hade det i alla fall gått fyra timmar! Båda behövde ta sig vidare på jobb men nu börjar små planer för den snara framtiden gro liksom :) bra grejer! 

Jag tog mig hem en snabbis där jag fått mitt absolut första brev på nya adressen... Haha ett personligt tack-brev från min bank här i USA.. Väldigt ambitiöst I must say!


Det har varit en väldigt lugn eftermiddag annars. Det var bara jag och 6-åringen och han satt och pysslade. Sakta men säkert kom alla hem i alla fall. Vi beställde mat från dinern och mina värdföräldrar åkte iväg på middag så jag har jobbat hela kvällen. De har inte kommit hem än (klockan är 00.15) men jag har fått alla i säng så I'm off. 

Morgondagen då? Jag jobbar nog på dagen då lördagar är den aktivitetstjockaste dagen i veckan men sen på eftermiddagen ska jag träffa en spansk tjej då vi ska in till White Plains och shoppa lite. Ska bli väldigt kul och behövligt är det ju också då jag inte riktigt kommit till än.. Haha! 

Månadens låt i brevet: 
Får mig att tänka på sleepovers med tjejerna. De är så bra att prata med.. Bea låtval! 

Det var det hela! 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar