måndag 25 november 2013

Sunday funday!

Ännu en vecka har runnit förbi. Om jag skulle tänka vecka för vecka här, oj vad mycket jag är med om. Helt galet! Det känns bara så himla konstigt att det är samma år som när jag åkte hemifrån..

Idag har jag varig exakt en månad hos värdfamiljen. Fort har det gått. En av 13 månader gjord, bara sådär! 

Dagen idag börjades lite långsamt. Åt frukost och samtalade med min värdmamma innan jag tog mig ut på det söndagen hade att erbjuda mig.

Jag tog mig först till Kohl's. Här om veckan bytta jag ju byxor där och då de nya byxorna gick på över $50 (eller nått åt det hållet) så fick man $10 i Kohl's cash att använda någonting min värdmamma tyckte jag skulle behålla. Dagen till ära fick lite träningskläder följa med mig därifrån, uppskattat! 

Jag tog mig sen till Starbucks, det var ett tag sen sist haha. Tankade sen bilen för att sen styra mot White Plains och Josi. Här tankar de ju bilen åt en nästan överallt, bekvämligheter! Han tvättade även bakrutan åt mig medan jag tankades, bra grejer! 

Soligt, blåsigt och kallt idag! 

Sju dagar i veckan och flera gånger om dagen sitter man i bilen här.. Inte som hemma! 

Jag plockade upp Josi hemma hos henne och vi tog oss till The Cheesecake Factory. Oj vad jag har ätit saker jag inte borde äta idag haha :( . Jättemysigt och supergott var det i alla fall. Jättefancy restaurang är det och de har tydligen supergod mat, någon sån blev det dock inte idag, vi körde direkt på cheesecaken som räckte mer än väl.




Vi kan det där med att ge dricks alltså hahah! Jag gillar inte de tusentals småmynt man får så gav helt enkelt bort de till vår roliga servitör, väl spenderade pengar!

Efter Cheesecake Factory blev det en tripp förbi Forever 21. Vi tog oss sen hem till Josi där vi kollade youtubers. Härligt att hittat någon som också gillar det lika mycket som jag själv gör. Hur kul som helst var det haha. Skrattade så vi skrek, helt klart bra underhållning! :)


Vi bäddade till sist ner oss framför TV:n och kollade American Music Awards, himla mysig söndagskväll sådär. Freida (?) en annan tysk Au Pair kom och kollade med oss men vid tio kände jag att jag behövde åka hem och möta lite av gästerna som tagit sig hem till oss under dagen.


Hem kom jag men då hade alla gått och lagt sig haha! Så typiskt! Får bli så att jag träffar de imorgon istället, det blir ju fullt hus här hela veckan typ!

Imorgon är det en vanlig dag på ett ungefär men sen blir det en härlig och spännande thanksgivingperiod som invigs, jag är så taggad!

Ska upp imorgon för att hjälpa till på morgonen och sen ta mig på yoga och PT-pass, kan behövas efter idag alltså, haha.

Jag hoppas det rullar som det ska i Sverige för er! 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar