söndag 10 november 2013

Hallå där!

Hur står det till?

Blivit lite avvigt med bloggandet men det är för att det är en del samma lika just nu! 

Fredag igår och jag fick sovmorgon då jag skulle jobba sent på kvällen för att värdföräldrarna skulle ut på middag men sina vänner. 

Jag vaknade upp och slöade riktigt mycket. Tvättade lite och tog mig sen en riktig långpromenix här i området. Höstfint och mysigt var det. Slog mig första gången jag åkte genom det här området att det är en himla olika slags hus. De är från olika åldrar och helt olika utseenden, himla charmigt helt enkelt.
Vissa bor ju himla stort! Ett hus som är lite likt vårt.









En släng moderniteter finns det också. 



Min bild av ett typiskt amerikanskt hus, ish..























Hahahahaha! Som ni ser fick jag inte till bilderna något vidare men ni får i alla fall en liten bild av hur det är här i krokarna ;) 
Rye i sig är en så mysig stad! Den är rätt småstadsaktig och lite gammal av sig trots att den är hyfsat nära till New York city.



Löven faller för fullt här. När det händer i det här området är det inte så att man tar fram krattan och krattar upp de inte. Man anställer en liten miniarmé med lövblåsar och lastbilar osv som blåser bort vartenda litet blad som finns på tomten. Tyckte att det var himla intressant första gången jag såg det, nu har det inte gått en dag utan att flera här i krokarna gör det där så nu är det minsann vardag. Inte som i Sverige! 

Springer runt ekorrar här precis hela tiden! I Sverige var jag mer "Åh, kolla! En ekorre!", här är jag mer rädd över att köra på någon ekorre med bilen :l .. De stylade om min pumpa lite, haha! Mycket läskigare nu än förr så ett bra jobb gjorde de ju ;) 
Idag har det inte varit så mycket annat. Har skjutsat en del. 6-åringen hade säsongens sista fotboll så jag och värdpappan tog oss dit och tittade. Sen var det hem och duscha och byta om för att sen skjutsa honom till kalas. Fick några timmar off efter det. Tog mig till Starbucks och sen hem för att organisera lite för de kommande dagarna.

Nu på kvällen har det bara varit jag, 10-åringen och 6-åringen hemma så vi har bara varit. Jäklar vad utmattande och maktlös man blir när barn testar gränser! Att få de att gå och lägga sig är inte enkelt.. Man är världens sämsta människa för ett tag, en roll jag inte alls trivs med för fem öre.. Men viker jag med mig kommer det ju verkligen inte att bli bättre så det gäller att hålla poker-face vilket inte heller är min starka sida. De sover i alla fall nu! Nöjd får jag väl vara med det och hoppas att det efter ett tag blir lättare, någonting jag tror att det blir. När jag känner att jag inte räcker till får jag ju verkligen tacka för mina värdföräldrar som är väldigt stöttande, hur bra som helst är de! Supergulliga barn tar jag ju hand om, det är bara det att de inte är dumma och utnyttjar det faktum att jag inte har koll på saker än haha. Jag kämpar på.

Min hostmom blir lite crazy när Michigan spelar
Amerikansk fotboll. Så himla härlig är hon! Haha
Monopol Junior versionen har det blivit en hel
del av senaste dagarna






















Dessa nuggets har nu erövrat min säng. Jag vet inte vart jag får plats i deras planer men det är dags att sova så det får vi lösa.
Imorgon ska jag träffa en svensk tjej, Emma. Vi ska till city och ha det bra! Det blir lite fika på Fika och sen en titt i Central Park och jag har ju aldrig varit där så det blir nog himla bra!

Until next time amigos! 

1 kommentar:

  1. Håll reda på plånboken nu :). Det blir så mycke jobb annars. Var rädd om dig! Kram Monia

    SvaraRadera