tisdag 12 november 2013

vad ska man skrivs här?

Hejsan där! 

Dagen idag har känts mäktigt lång alltså! Vad har man hittat på? 

Många (typ alla) barn är lediga från skolan idag då det är Veterans day today! Man hedrad soldiers här i staterna. På nyheterna imorse fick man se mycket inspirerande grejer från olika tidpunkter. Hur som så var inte mina barn lediga idag inte.Jag jobbade därför morgonen och sen segade jag lite och tog sedan ännu en promenad då jag kände Att jag slösade på dag haha. Forfarande mysigt och höstigt häromkring men väderleken säger att det ska snöa imorgon, intressant?? Får se hur det blir med det! 




Har även under dagen agerat hundvakt då en av hundarna inte alls mått prima.. Veterinären här i USA har dessutom sjuka  telefontider så det var ingenting man fixade med en klackspark..

Jag tog sedan bilen till Kohl's vilket är som en stor klädbutik med inredning och lite allt möjligt. Man tänker att butiker här kanske inte är SÅ stora men det är källarvåningar osv som gör det hela väldigt intressant. Jag var hur som helst inte där för eget syfte utan jag skulle byta två par jeans åt 12-åringen till storlekar större. Inte var det lätt inte! Jag fick hjälp av en tjej som som stod där och fixade och en riktig trevlig stund fick man plötsligt där haha. Det är så kul för folk är så himla intresserade och fascinerade över vad man gör här osv. Jag blir fortfarande förvånad över hur naturligt trevligare amerikaner är.. Så öppna också! Bra grejer! (Även om de sågar sig själva och inte håller med för fem öre).

Jag tog bilen och åkte lite runt runt runt och sen tog jag mig till skolan och hämtade barnen. Fick iväg 6-åringen på tennis, någonting jag inte lyckades med förra veckan... Hem kom vi, lite läxläsning och envisheter sen tog mamman praktiskt taget över så jag hade en himla lugn måndagskväll. 

Någonting som inte tillhör det vanliga: vi har pratat en del om saker vi/jag ska hinna göra under året och jag vill så gärna kolla på amerikansk fotboll och baseboll osv för att vara med om det också liksom och ja vad händer? Min värdpappa ringer och han har fixat biljetter till New York Giants vs. Green bay packers (Amerikansk football) nu på söndag!! Söndagen blir alltså proppad med härligheter. Vid ett-tiden ska vi till Radio City Music Hall och kolla på en julshow, efter ska jag på något sätt ta mig till New Jersey för matchen. Ska bli jättekul! 

Nu blir det härlig sömn.

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar