torsdag 14 november 2013

PT-filosofi, evighetsduschar och the bucketlist

Hallå ni fina! 

Hur står det till? Händelserikt har det varit idag också! 

Jag gick upp imorse och hjälpte till 7-8. Efter det blev det "som vanligt" lite lattid. Jag tvättade sen lite. Lite trixigt att tvätta här då "man" (vet inte om det är såhär på alla tvättmaskiner in the states eller om det är vår som funkar såhär. Nya maskiner i Sverige kanske också är såhär?) inte väljer grader utan.. Ja.. Vad väljer man? Typ hur vattnet ska vara. Man kan välja mellan "hot/warm", "warm/cold", "cold/cold" osv. Jag drar rena rama gissningar när jag tvättar men ja... Rent blir det ju och än så länge har ingenting krympt så godkänt får man ju se det.

Vid 11 hade jag ju provpasset med en PT. Självklart var det grymt och ja... Tillsvidare tänker jag fortsätta med det, farväl kära lön! Men jag har helt enkelt kommit fram till att det tillsvidare är värt det. Jag behöööver det och ja.. Tror jag behöver någonting (någon) som håller mig igång och fokuserad. I långa loppet kommer jag nog inte ångra mig så en gång i veckan kommer jag köra med en PT! 

Vi körde egentligen lite allt möjligt. Fick höra mycket gott om min benstyrka (tackar pappas gener och innebandy) men hahahaha! Där stoppar jag det hela. Jag har den mesigaste styrkan i överkropp så det är pinsamt. Han som hade hand om det hela det var i alla fall väldigt peppande och bra. I cirkus 1,5 h gjorde vi massor med olika övningar sen var det 35 min cardio. Allt som allt cirkus 2 timmar och jag var så mör efter! Var så rädd när jag skulle köra efter då mina armar inte riktig var med haha! Detta kommer att kännas överallt imorgon. 


Efter tog jag bilen till Whole Foods vilket är en jättebra affär i närheten. De har massor med (bara?) ekologisk mat vilket är typ det enda som min värdfamilj äter. Plockade lite smått och gott i deras salladsbar och tog mig hem och njöt. 

Tvättade vidare och existerade en kortis innan jag skapade med Therese från orienteringen. Bra grejer! 

Lagade mat (typ?) och fick läxor gjorda. Vad hände sen då? Min värdpappa är från staten New Mexico och älskar mexikansk mat. Kvällen till ära var han hemma innan typ midnatt (händer inte ofta på vardagar) så vi åkte till en restaurang i Greenwich, CT som hette Boxcar Cantina. Tydligen en favorit här i familjen. Även fast jag redan ätit mat så sa min värdmamma åt mig att beställa något och ta med resten till lunch imorgon haha. HUR GOTT SOM HELST. Besviken blev jag inte! Och middag var i övrigt hur mysig som helst. Vi pratade bl.a. om Thanksgiving som snart är. Planerna smids för denna dag! Emma (svenska tjejen som jag åkte till city med i söndags) ska ju även fira med oss! :) Mycket lovande dag! 

Att vi tog oss till Connecticut gjorde ju även att jag är på väg att checka av en halvklurig punkt på min lilla USA-bucket-list haha. Jag vill besöka minst 6,5 stater. New york får räknas som en. Connecticut (som jag säkert kommer spendera mycket mer tid i då det bara är ca kvarten bort) blir en. Matchen på söndag (som vi förresten fick biljetterna till idag i brevlådan!) spelas i New Jersey  så där är en till. Jag borde nästan lägga till så det blir svårare att uppfylla det målet haha! 

Hem for vi och jag tog bilen och körde runt lite. Nu är jag hemma igen och det är dags att sova. Kanske tillbaka till gymmet och köra kondition och basta haha! Tips jag fick från PT'n. Får se med det då rörmokaren tänkte komma förbi och då även andra byggare och fixare ska komma (förvånande! Någon hos oss dagligen och pysslar och fixar med gräsmattan och tapetserar och hundarna och målar och sätter upp staket och spacklar och gör det ena med det andra). Kommer jag inte iväg till gymmet imorgon ska jag i alla fall dit på fredag för en till omgång PT-pass då passet i dag på något sätt inte räknas som ett av mina "riktiga" PT-pass. 


Min dusch betedde sig himla konstigt när jag skulle duscha efter träningen. Jag stängde av den men jaa.. Vattnet slutade inte komma... Plumber-Paul kom som räddning och han kommer tillbaka imorgon och bygger om duschen typ. Intressant! 

Hur som.. Mycket snack nu.. Som vanligt.. Haha.

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar