tisdag 19 november 2013

Fina, fina måndag

Idag har varit en dag likt så många andra veckodagar, ändå har den känts himla bra på något sätt.

Upp i morse för att få iväg alla till skolan för att sen ta det himla lugnt. Jag hade verkligen svårt att sova igår då jag var så uppe i varv så var lite seg i morse. När alla tagit sig iväg till skolan så återupplevde jag gårdagen lite och sorterade tvätt.

Lite skype hanns det med mellan tvättandet och sen gav jag mig faktiskt ut på en joggingtur. Fyyyyy vad jag inte tycker om det.. Jag skulle sååå gärna vilja tycka om att jogga då jag EGENTLIGEN (innerst inne) tycker det är himla mysigt.. Det slutar dock mest som någonting otroligt ångestladdat! Ut kom jag i alla fall. I vårt små-backiga område tog jag mig runt runt... Mätte sträckan sen och märkte att jag tar mig mycket lättare och längre på löpband än ute "i verkligheten" men det är väl en vanesak.. Slut om det nu!

När jag kom tillbaka, slut och varm, gick jag direkt och la mig på en solstol vid poolen och bara njöt för oj vilken dag det varit. Strålande sol och bara underbart. Låg där och lyssnade på musik i över en timme och bara mådde. Varför? Jo, för att jag kunde. Jag kanske borde ha tagit mig någonstans och varit mer produktiv eller fixat någonting annat lite mer viktigt men det var så himla härligt att ligga där så jag tog mig friheten.

brööööööl

Vid poolen sådär i höst-USA

Vädret här är verkligen helt otroligt! Det är varmt och skönt även fast det är mitten på november. Det uppskattas ju!

Tog mig iväg och hämtade barnen vid skolan och tog oss hem. Idag fick jag inte heller iväg 6-åringen på tennis. Han säger att han är trött även fast så inte är fallet så man märker att han inte vill... Mamman och jag var båda beredda på det här men tvinga honom tänker ingen av oss göra. Dealen är att om han inte går får han inte heller syssla med någonting elektroniskt, det vet han om och det var han med på och jag tror nog det kan vara jättenyttigt för honom. Han och jag gick istället ut och körde lite amerikansk fotboll, någonting jag inte var en talang på haha. Efter ett tag kom 12-åringen ut och vi bytte till vanlig fotboll och ett tag efter det kom även 10-åringen ut. Vi körde fotboll i några timmar och hade det riktigt kul. Bra kvalitetstid!

När mamman kom hem fixade vi middag och jag skjutsade sen 12-åringen till tennis. Hem igen och sen landa lite i tillvaron sådär. En typisk dag i det här hushållet!

Jag blev off lite tidigare då mamman la allihop så jag satt mig vid datorn och blev så glatt överraskad när Lukas var inne! Några sjukt knaggligt skype-samtal blev det men oj vad uppskattat det är! En av de bästa människorna jag vet här i världen, någon som verkligen kan pigga upp oavsett vad. Ett otroligt bra avslut på den här dagen alltså :) 


Imorgon blev det sovmorgon då min värdmamma är ledig. Jag tänkte ta bilen och åka till White Plains, det är VERKLIGEN dags för lite shopping... Jag ska kirra julklappar också är tanken!

Jag hoppas att allting är bra i Sverige. Ät mycket köttbullar åt mig. 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar