lördag 16 november 2013

Lördagsmorgon!

Halloj! 

Blev lite miss igår men var så trött så det fick vara :) . 

Dagarna känns fullproppade här! Jag vaknade för att hjälpa till på morgonen. Träningsvärken var som misstänkt mycket värre haha. Jag skypade sen med far min för att ta igen lite, lika mysigt som alltid. Tiden flög som vanligt och jag behövde ta mig till gymmet då jag hade ett PT-pass. Fixade till och drog med gott om tid kvar då jag ju behövde tanka bilen innan! 

Jag kan typ en bensinstation här i stan som är på väg till gymmet så stannade där. Tvekade lite och precis när öppnat bildörren och ska jag hoppa ut så är det någon som tar min slang som jag skulle tanka bilen med. Förvånad och irriterad tänker jag bara att "jaha... Varför tar han min slang för?". Seeeen förstod jag. "Welcome ma'am what can I help you with today?". På den här bensinstationen tankade man minsann inte själv. Jag ursäktade mig, sa att jag var lite lost och att jag skulle tanka för $40. Smidigt fixade han det och vips så var det klart!

Tog mig iväg till gymmet där det första PT'n sa var: "idag ska jag utmana dig för att se hur långt jag kan pressa dig". Inte lovande ord alls haha. Det är just det där jag har svårt för. Att bli utmanad. Jag undviker hellre att göra någonting än att känna att det är någonting jag inte gör tillräckligt bra. Det är faktiskt mig i ett nötskal och det gäller de flesta moment i livet. Var jag slut efter gymandet i onsdags så är det ingenting mot vad jag kände igår... Han körde verkligen med mig och jag tycker verkligen att det är pinsamt vad jag är o-duktig på vissa saker. Det som är superbt med PT är ju att jag aldrig hade gått till gymmet själv och pressat mig till de här gränserna. Hade jag gått till gymmet hade jag kört "lagom" vilket inte hade gett mig det som de här förmodligen kommer att ge. Han gör fler repetitioner, tyngre vikter, jobbigare övningar osv. Bra grejer! 

Efter gymmet tog jag mig hem, åt lunch och andades. 

Vid tre skulle jag hämta barnen och 6-åringen hade på morgonen bett mig att köra den där "pick-up"-metoden så det var ännu en ny upplevelse! De har en lapp med sitt efternamn som man sätter i rutan och så ropar de ut de i megafon. Smidigt gick ju det med :) 

Hem och andas ännu mer innan vi senare på kvällen gick och kollade 12-åringens hockeymatch. Så kul!


Vid ytterdörren stod det en så enormt stor blomgrej. Vart alldeles förvånad. Det var i alla fall till mina värdföräldrar från det företaget som fått bygga om köket. Där ser man minsann! Så himla vacker! (: 

Idag blir det lite jobb sen ikväll så är det en Au Pair-fest i city. Får se om jag tar mig dit. 

Until Next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar