torsdag 28 november 2013

Dagen innan Thanksgiving

Glömde nästan! Detta blir verkligen det sista jag gör idag (: hallå på er!

Jag trodde dagen skulle vara lite crazy idag ju men oj vad lugn den har varit. 6-åringen har varit på så himla trevligt humör (nästan) hela dagen och dagen har bara gått på. 12-åringen hade kompisar över så de röjde lite på toppvåningen medan vi andra bara tog det lugnt. 

Vi har haft ping pong-turnering och ja.. Haft en allmänt trevlig dag helt enkelt :). Idag kom även mormor och morfar till mina värdbarn. Trots att det är himla stormvarningar här längst med kusen så kunde de flyga ifrån Florida relativt prickfritt. Även mormor och morfar är himla lättsamma och jättegulliga. Morfarn går runt och kallar mig "Angie", lite som att vara hemma det här ju, haha!

Jag hade ställt klockan på åtta men tio i åtta började min mobil plinga som tusan. Tio i tio kom sedan en till likadan plingning. Varningar på mobilen för rätt så illa översvämningar som tydligen har varit här i området någonstans.

Min värdpappa var hemma idag och jobbbade hemifrån vilket var en trevlig mix. När morföräldrarna kom och min värdmamma inte var hemma istället sa de "du är hemma men inte hon, vad är det som händer i världen?" och det är inte ens alltför konstig reaktion, han är inte hemma så mycket under veckorna haha..

När min värdmamma kom hem så tog jag mig till leksaksbutiken här i Rye och köpte set med Rainbow loom som jag ska skicka till min faster. Vädret idag har inte varit roligt, regnat mest hela dagen men trots att jag var ute och körde märkte jag absolut ingenting med översvämningar osv. Det kan inte vara här i Rye de tänker sig. 

En granne som i veckan tyckte det var dags med lite julbelysning. 

Hemåt bar det, de har inrett lite och fixat inför imorgon men så kaous som jag trodde har det faktiskt inte varit. 

Det blir vi sex (VM, VP, 12, 10, 6 och jag), VM systers familj (morbror, moster, 16, 12, 4), mormor och morfar och så Emma haha :)! 

Kortspel med morfar, kusin, morbror och 6 + 10 åringen blev det. Vi tog oss sen ner i källarn för att ha biljardturnering, jättekul och jättemysigt. 6-åringen var på myshumör vilket var.. Ja jättemysigt! En jättebra dag har det helt enkelt varit. 



Imorgon blir det tidig uppgång för att ta mig till city och träffa Emma. Vi ska kolla på Macy's thanksgiving parad och vandra runt lite. Hon kommer sen med mig hem och firar thanksgiving med oss, jättemysigt ska det bli, jag är excited! :D 

Bra grejer det här! 

Until next time amigos!

1 kommentar:

  1. "Toppvåningen" - kul att se att du redan börjar skriva svengelska :-)
    (obs - det är helt naturligt och oundvikligt, tror jag)

    SvaraRadera