lördag 23 november 2013

Thanksgivingmiddag

Hallå där! 

Min dag igår startade med vattengympa med Eva. Hahah! Det var vi och alla 50-60 plussare men deg var faktiskt väldigt kul och bra. Vi hade värsta militärcoachen, jäklar vilken röst. Hon hördes. Efter var man faktiskt lite mörig även fast det känns som att man inte gjort något när man är i vatten. Vi körde runt och fixade grejer inför kvällen och bara var allmänt sen begav jag mig hemåt för att börja bakningen. 
 
Igår kväll var den "internationella thanksgivingmiddagen" som Au Pair-föreningen fixade. Man skulle ju ta med sig en maträtt från sitt hemland och jag gav mig ju på lussekatter.


Jag hittade vaniljsocker på Whole Foods! Säger ju att det är en bra affär haha..! Nu ska jag absolut baka någonting hemifrån!

Lite annat från wholefoods: 
Skuren frukt i massa olika mixer.
Block med choklad som såg så himla goda ut (: 

Bakningen då, hur gick den? Eftersom att ingredienserna inte är precis som hemma så smakade lussebullarna självklar inte som hemma men godkänt var det väl absolut. Middagen i sig var himla trevligt. Det var ett multi-cluster-meeting så det var aupair från andra områden här i närheten också. SÅ mycket mat! 


Detta var bara dessertbordet

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar