lördag 23 november 2013

Redan fredag

Halåååå! 

Min torsdag bestod av tvätt, tvätt och tvätt. Sen lite barnpassning på kvällen men ja.. Dagen var helt enkelt inte värd ett blogginlägg.

Torsdagen i bilder dock:
Töööömda!
Mac and cheese. Knasigt och amerikanskt.


Idag är det ju kära fredag. OJ vad tiden går fort. Kommer inte sluta haka upp mig på det. 

Jag körde barnen till skolan imorse för första gången. Ingen succéinvigning men fram kom de i alla fall..!

Efter tog jag mig hem, käkade frukost medan jag skypade lite, mestadels med far min. 

Eva hörde sen av sig och 20 minuter senare var jag minsann på LA Fitness redo för ett simpass. Så mycket simmande blev det kanske inte men vi gjorde vattenövningar samtidigt som vi samtalade om livet. Eva kan hon! 

Åkte hem och åt mat och märkte att Izzy (ena hunden) bara verkade må sämre...

Hämtad bara tjejen, vi tog oss hem, åt lite och henne körde jag sedan till en kompis då de skulle på amerikanska-olympiska-damlaget-i-hockey-match (det där måste ju vara ett riktigt ord, visst?). 

Hela den familjen är vänner till min värdfamilj och även de hade en Au Pair från Frankrike. Jättetrevligt att träffa henne så jag stannade där i en oplanerad timme innan det var dags för mig att åka och hämta 6-åringen på kalas i White Plains medan mamman tog hunden till vetrinären. Hon har mindann "bladder stone". Det fick vi reda på redan igår så hon fick piller och specialmat men värre var hon idag och nu ska hon visst opereras imorgon bitti. En typisk vi-går-mot-helg-dag i denna familj. Galen! 

Jag och sexåringen kom hem och han hade fått ett lego-set som han har cravat efter ett bra tag. Helt kär var han men hur mycket det än kliar i fingrarna så fick han vänta. Detta var något han skulle bygga ihop med en mini-släkting som kommer över till thanksgiving :)

Jag la honom och värdmamman kom sen hem med 12-åringen som hade haft hockeymatch (hehehehe.. Så mycket sysslor!). När de kom så rusade jag till Port Chester och kollade Hunger games filmen med Spens. Bra grejer! En bra dag helt enkelt!

Nu ska jag lägga mig och preppar inför en dag imorgon. Börjar och slutar tidigare då det blir kaos som råder imorgon. Såååå mycket ska fixas innan de första släktningarna kommer på söndag. Fullt hus kommer det att bli. 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar