fredag 29 november 2013

Thanksgiving-time!


What a day! Det har varit en lång och otroligt mysig och bra dag!

Uppgång tidigt i morse för att ta tåget till City. Jag mötte upp Emma på tåget och vi tog oss sedan till en passande gata att stå och kolla på paraden på. Himla lustigt var det. Vi gick och det var inte jättemycket folk, sen blev det packat så vi vänder och då är det helt plötsligt packat åt alla håll och kanter.


Vi hittade tillslut några helt okej platser som bara blev bättre med tiden :) Där kunde vi se paraden förbi som var jättemysig!



Donkenrepresentant! 



Efter var vi kalla i båda fötter och händer. Vi tog oss runt på lite vandring till bland annat Times Square och fördrev tiden. Fick lindt-choklad i massor, åt lite (min första Donken-upplevelse här i Staterna, inte riktigt som hemma haha!) och tog oss sen tillbaka till Grand Central där vi tog tåget till Pelham.




Junior's. Man ska tydligen testa deras cheesecake (: 
I Pelham hämtade vi Emmas bil, tog oss till Harrison och hämtade min och sen hem till mig för att påbörja med Thanksgiving-prepp.



Såå mysig har den här dagen varit. Vi satt och åt all denna supergoda mat och gulle-morfar ville att alla skulle säga ett endaste ord som man var tacksam över. Mycket fint kom fram. Familj, vänner, barn, barnbarn hundar, muffin (haha :) ). Jag själv sa "möjligheter". Att jag kan sitta där och ha thanksgivingmiddag med min guld-värda värdfamilj innebär att jag faktiskt gjorde det. Jag tog möjligheten och begav mig till andra sidan Atlanten, någonting som har visat sig vara en upplevelse utan dess like. Jag har upplevt så mycket bara denna dryga månaden. Jag har träffat så mycket sjukt bra människor så som hela denna familj. Alla dessa möjligheter jag har är verkligen någonting jag är tacksam över. Så himla bra har jag det ändå. Lyckligt lottad. Det var bara mysigt och bra helt enkelt.

Lite amerikansk fotboll var på på tv-apparaterna som tydligen är en tradition men vi gick ner och spelade hand-biljard istället.

Det var så kul! Deras 12-årige kusin sa igår att han hade sett en ödla på toaletten i källaren (som aldrig någonsin används). Jag var övertygad om att han skämtade och.. Han betedde sig själv som att han skämtade. Idag var vi ju där nere igen och då sa han åt mig att komma och kolla själv och vad kikar fram vid toaletten om inte den minsta lilla ödla jag sett? Hahah jag tyckte det var så himla kul!

Efterrätt blev det på det, as gott men man spricker ju faktiskt nu efter all god mat!

Thanksgiving. Så otroligt bra grejer. Jag är tacksam som får vara här och få dessa upplevelser överrösta över mig. Jag är lycklig. Syftena med denna resa var många, att jag kan sitta här och bara vara nöjd och taggad på det som kommer skall är en blessing.

Min terapeut-Emma, tack för ännu en bra dag! Du kan du och jag ser fram emot imorgon! :D

Until next time kära amigos! Happy thanksgiving och kom ihåg att det på er värsta dag ändå inte är så speciellt illa i förhållande till hur det kan vara...'

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar