lördag 9 november 2013

De blir vad man gör det till

Hejsan där! 

Ännu en dag då jag utmattad slänger mig i sängen så blev inget bloggande igår heller. Igår var som sagt barnen lediga. Jag ställde klockan på tidigt för att åka till starbucks och hämta min plånbok innan mina värdföräldrar lämnade huset.

När det sen var klart så blev det en del slöande innan de gjorde sig redo för det som dagen bjöd på. 12-åringen försvann tidigt på morgonen till en kompis.

Jag och 10-åringen skjutsade 6-åringen till en kompis i en stad ca 20 minuter (rätt långt med tanke på att alltid är så himla nära här) härifrån innan vi tog oss till en stad ca 5 minuter från där vi bor åt andra hållet för att titta på bio. Vi tittade på "Free birds", jag vet inte om den kommit ut i Sverige? Om den ens kommer att komma ut i Sverige. Den handlar om några kalkoner som måste resa tillbaka i tiden för att försöka få bort kalkonen från thanksgiving-menyn.. Haha! Den var väldigt söt faktiskt.

Fascinationen som uppstår bär slushmuggarna faktiskt är större än 10-åringens huvud! 

Vi tog oss hem ett litet tag efter bion sen tog jag bilen och hämtade 6-åringen.

Efter ett tag kom deras mamma hem och då slutade jag, lite tidigare än vanligt. 

En väldigt omtyckt familjevän skulle komma förbi så de skulle äta ute men när de skulle göra sig redo för en "överraskning" vart det ett himla motstånd istället haha. De kom i alla fall iväg tillslut. Jag fick erbjudandet att följa med men jag skulle träffa Josi, en tysk tjej jag träffade på cluster meetinget. Jag tog bilen till White Plains och hämtade upp henne sen åt vi middag tillsammans och bara pratade allmänt. Mysigt var det jag var dock fortfarande lite ur fas då huvudvärken fortfarande spökade under dagen. Jag måste tänka mindre just nu, tror det skulle underlätta lite! 

Hon visade mig Walmart då jag inte riktigt varit inne i en genuint stor butik sen jag kom och självklart hade de allt allt allt. Vi tog oss sen hem efter en mysigt middag och ett lagom avslut på dagen. 

När jag kom hem var de fortfarande uppe och då fick jag träffa familjevännen. En otroligt härlig person som frågade mig konstiga frågor haha! Han frågade mig om jag "kunde prata svenska". Vi sa hela tiden att det var mitt modersmål men han sa bara "jamen kan du det?". Sen fick jag säga massa konstiga saker på svenska.. Haha. Han delade även med sig om skräcken för Helsingfors i januari. Hans jobb skulle på affärsresa till Finland och då hade de pratar om att de skulle basta och sen kasta sig i en sjö, någonsting han inte alls förstod charmen i... 
Vi diskuterade lite av det där också, intressant! 

Underhållande och mysigt var det ett litet tag på kvällen innan det var dags att slänga sig i sängen och sova. 

Idag har jag inga planer riktigt. Mina värdföräldrar ska på middag i city så jag jobbar sent. 

EDIT: Märkte att det här inte hade publicerats.. Typiskt! 

Det var det!

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar