onsdag 13 november 2013

Gym, bilfix och annat smått och gott!

Hallå där!

Dagen idag har varit rätt fullt upp. Jag behövde inte gå upp i morse för att jobba så tog lite sovmorgon. Gick ner och hade lite prat med min värdmamma om hur allting gått osv. Tack och lov att jag har stöttande värdföräldrar när saker inte går exakt som man vill.

Efter samtalet så åkte jag i alla fall till LA Fitness som är ett gym i närheten. Eva, spanska tjejen hade tipsat mig om det och de ringde mig igår så jag skulle dit och titta. Allting var ju självklart jättebra och vips så har man nu "medlemsskap". Ska dit igen imorgon och träna med en PT. Han verkade så jäkla grym men hahaha! Jag har inte råååååd! Tjänar $200 i veckan och han kostade $160 i månaden utöver vad självklart träningen kostar annars. Måste prioritera annat just nu men ska i alla fall dit och träna med honom imorgon som ett test han insisterade på. 

Deras "medlemskort" här i staterna är så himla smidiga! Man sätter de på nyckelringen och så är man ready to go. Gillart! 

Efter gymet tog jag mig hem och mötte min värdmamma igen. Hon hade varit hos vetrinären med hundarna och domen var kennel hosta (?) och någon urinvägsgrejs. Med lite antibiotika är de förhoppningsvis snart prima igen! 

Vi tog sedan bilarna till bilverkstad vi var på min första vecka här för att byta ut sidospeglarna på min bil. De skulle ta några timmar så min värdmamma släppte av mig på Westchester mall  White Plains där jag gick runt lite innan det var dags att ta taxi tilllbaka till verkstaden.

Hem for jag och hjälpte till lite på kvällen och ja nu excisterar jag mest. Skulle träffa  någon nu på kvällen men fick plötsligt reda på att min värdmamma skulle på en välgörenhetsmiddag så fick jobba lite längre, inga riktiga problem där :)

Förresten försvann snön i morse lika fort som den kom. Det snöade rätt mycket och rätt länge men ändå stannade det inte någonting. Mysigt var det ändå! :) 

Båda hund-nuggetsarna har ännu en gång tagit över min säng haha.

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar