onsdag 20 november 2013

nödskype, White Plains och skjutsande

Hallå där! 

Dagarna rör på dig! Imorgon är det redan onsdag minsann! 

Sovmorgon imorgon resulterade i uppgång runt nio tiden. Möttes i köket av vår Fernando. Han tapetserar, målar, spacklar och sätter upp krokar och lampor och ja.. Är en allt i allo. Hade i förra veckan ett långt samtal med honom om livet. Han är minsann snart 60 men är mer som en 30-åring, på ett bra sätt.. Lövblåsarkillarna var också här! Jag räknar detta till omgång nummer tre. Undrar om de kommer varje vecka tills löven slutar falla? 

Pratade med min värdmamma om allting som ska göras kommande dagarna och det är verkligen OTROLIGT mycket sådär innan thanksgiving som är nästa torsdag.  Hon är alldeles uppe i varv då det är hur mycket som helst bara ska fungera och ska bli klart och jag förstår verkligen att det är så men förhoppningsvis löser sig allt i slutändan!

Hon frågade mig vad jag skulle göra till Au Pair-Thanksgiving-middagen som är imorgon(!) och jag blev bara förvånad över hur fort tiden går! Ringde min far på Skype för att fråga om typiskt svenska saker men ja.. Det gick sådär.. Det bröts och hackade om vartannat. Min fantastiska faster var också inne så drog iväg ett samtal där. Vi satt och funderade lite (och speciellt lätt var det inte!) men i slutändan kom hon minsann fram till lussekatter. Tusen tack faster! Det kände jag var alldeles utmärkt så imorgon när jag är ledig på dagen ska jag först äntligen träffa Eva igen på gymmet. Vi ska på vattengympa, haha! :D Efter gymmet blir det bakverkstad här! 

Efter Skype tog jag bilen och körde till White Plains för lite shopping. Hamnade på en galleria som praktiskt taget heter "gallerian". Gick runt ett tag och fick med mig lite smått och gott hem, det var verkligen på tiden :) 

Nästa stopp blev Whole Foods där lite baktillbehör fick följa med hem. 

Kom hem halv 3, slängde ihop lite mat och vid 3 kom min värdmamma och hämtade mig. Vi skulle till barnens läkare då de skulle ta blodprover för alla sina allergier. Riktiga hårdingar är de då blodprov inte är en favorit! Min värdmamma kunde inte berätta att vi skulle dit innan då vi nog inte kommit iväg i så fall. Alla grejer denna kvinna gör, helt otrolig är hon! 

Läkarmottagningen blew my mind! Alla som jobbade där var helt fantastiska och själva läkaren som ägde allt var ju underbar. De hade massa coola grejer som gjorde besöker så mycket roligare också. Bra grejer! Där hade jag gärna gått när jag var mindre haha :) 



Resten av dagen har mest varit rutin. Min värdmamma begav sig på ett litet för tidigt födelsedagskalas hos en arbetskamrat för henne själv. Hon fyller år på torsdag. Jag skjutsad tjejen till hockeyträning och fick sen hämta hennes skridskor och hjälm som var i mammans bil. Hem och lägga sexåringen och ja.... Sen kom min värdmamma hem. Vi pratade lite resor och thanksgiving. Jag är så taggad! Det ska bli så himla kul! 

Imorgon (idag för er som läser detta) har jag varit i USA i en månad. Whaaaaaat? Galet! 

Morgondagen
Vattengympa
Bakning
Några kommer hit och ska flytta möbler upp och ner i huset
Thanksgivingmiddag!

Until next time amigos!

1 kommentar: