söndag 24 november 2013

Långlördag, kaous och uppladdning

Att det just nu är samma dag som när jag klev upp imorse är bara galet..! Helgdagar här är rätt så maxade med allt möjligt. 

Jag gick upp lite innan 8 imorse och fixade frulle till sex-åringen som är en mästare på att vakna tidigt på helger. Min värdmamma tog Izzy till vetrinären igen då hon skulle opereras. Medan hon var borta spelade jag fotboll (både amerikansk och "vanlig") med sex-åringen utomhus. Vi sysslade med massa olika grejer samtidigt som typ.. Sophämtare var här och hämtade massa möbler och liknande som vi inte längre behövde här i huset.



Lekte något krigsliknande med honom. Det är så kul! Han ändrar reglerna mitt i, självklart alltid till hans fördel. När jag sedan förlorar så hånar han mig som att jag vore skrattretande dålig. Jaaa... Undra varför tänker jag då? Haha! 



Han: "I have this guy, he has 100 lives and an unbeatable shield." 
Jag: "Well in that case I have no chance at all.."
Han: "Okey to be fair you get this king. He has five lives and a gold sword that's kiiiiiind of beatable........"

Han: "Why didn't you just get the princess?" 
Jag: "You only have three moves and I can't jump..."
Han: "Yes you can..!"

Han: "I have this car now and it's really great cause when you use it to move your men you don't use any of your moves!!" 

Hahha. Han är för söt. Påfrestande men söööt! Jag förlorade i slutändan hela alltihop. Chockerande, visst? 

Vid två-tiden kom värdmamman hem från jobbet då hon jobbat en snabbis. Hon behövde skjutsa tjejen till en hockeymatch en timme bort (vilket är rätt långt här där allting är så nära). Samtidigt skulle även hunden hämtas ifrån vetrinären så.... 12-åringen fick passa 6-åringen. Mamman och tjejen tog en bil och jag tog min bil och sen fick jag raca bakom henne då hon skulle visa vart vetrinären var. 

Hunden hade tillslut inte en kunna opererats. När de hade sövt ner henne så hade hennes hjärta slagit så långsamt att de inte ville fortsätta med det hela och ja.. Hem fick jag åka med en hund som fortfarande inte mådde bra.. Nya försök på måndag/tisdag :/ .. 



Kom hem och tog det lite lugnt med boysen. Tabitah kom förbi vilket är en tjej som bodde här med familjen i fem år och jobbade som barnflicka år familjen medan hon pluggade. Jag har fått höra massor om henne så det var jättekul att träffa henne, första gången var i torsdag (?). Hon är i alla fall jätterolig och en stor del av den här familjen. 

Lägligt kom hon dessutom då jag behövde skjutsa 12-åringen till en kompis 30 min bort och då värdpappan inte var hemma från sin buisness Trip till Washington DC än. Tabh tog hand om 6-åringen medan jag skjutsade 12-åringen. Hem kom jag sen och då var värdpappan hemma. Vi snackade om livet och beställde hem mat.

Nu på kvällen begav jag mig till Sara där tre andra svenskor var, IKEA-buddisar liksom. Vi kollade Törnrosa och hade det mysigt. Nu är jag hemma och ja... Konstigt är det att vi snackar om samma dygn här. Carpe diem liksom.


Det snöade förresten (ja.. Ingen märkte det!) här igen idag också. Någonting som faktiskt låg kvar för en stund. Det ligger inte kvar nu men ändå!


Jämför man med vädret när jag och sex-åringen spelade fotboll.. Haha ja alltså vad säger man? 

Imorgon är jag leeeedig! Veckan med fullt hus börjar också då massa folk kommer imorgon eftermiddag. Jag startar dagen med en liten Swedish fika och sen ska jag träffa Josi. Får se vad dagen bjuder på. 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar