måndag 18 november 2013

Lördagens event!

Hallååå där!

Oj vilken helg jag har haft. Den har verkligen flugit förbi, har inte hängt med alls och nu är den helt plötsligt slut men oj så bra jag har haft det.

Jag tänkte ta igen lite bloggande men dagens event gör ju att lördagen faller i skymundan haha. Tänkte i alla fall ta det lite kort (heheheheh.. Får se hur "kort" det blir).

Jag visste inte så mycket om min lördag (som varje lördag ungefär, jag hjälper till lite där och när det behövs). Dagen började i alla fall med att jag hängde med värdpappa + barnen till Westchester burger co där vi träffade lite vänner till familjen. Väldigt mysigt var det och där satt vi i någon timme och spanade lite amerikansk fotboll och pratade.

Hur som helst så är ju lördagar aldrig lugna i denna familj. Det är matcher hit, födelsedagskalas dit (seriöst.. De här barnen har gått på fler kalas den här månaden än jag gjort under hela året) och bar mitzvor eller likande åt andra håll. Denna lördag var det ingen skillnad. Vi kom hem och direkt tog jag 6-åringen och åkte till en "stad" ca 30 min bort där han skulle på kalas för en kompis. Medan han var där så stannade jag kvar. Att stanna kvar har inte riktigt varit något problem annars, det brukar alltid finnas någonting att göra men detta ställe var ju annorlunda. Mitt i ingenstans var det. För att få tiden att gå satt jag istället och läste instruktionsmanualer till bilen haha. Han blev klar och vi åkte hem för att ta det lite lugnt hemma.


På kvällen var det en au pair-fest i City som jag inte tänkt gå på från början men ja.. Planer ändras helt enkelt! Min värdmamma var helt på att jag skulle gå men de skulle iväg på en middag med några vänner innan. De sa i alla fall att de skulle försöka vara hemma i tid så att jag skulle kunna komma iväg så medan jag tog det lugnt med 10- och 6-åringen så fixade jag mig lite inför au pair-festen. Mina alldeles för snälla värdföräldrar synkade jättebra med mig så min värdpappa skjutsade mig till tågstationen och sen tog jag tåget 10.20 in till City, vinkade in en cab (hehe! Jajjemän! Check!) som tog mig till klubben som hette Motivo. Någon frågade om 21-års gränsen där. Eftersom att det var au pair-even hade de väl typ "fixat det" den kvällen men jaa.. Han i dörren tog mitt leg, tittade typ så många hundradelar av en sekund att han hann se att jag var född någongång i tiden och gav tillbaka det till mig. Inte så noga alltså. Väl inne på Motivo träffade jag lite andra härliga tjejer och människor allmänt även fast det inte var så gjort för konversationer haha! Galet vad högt det var, älskar mina och Matildas konversationer!
"Hur tar du dig från tåget hem?"
"Va?"
"HUR TAR DU DIG FRÅN TÅGET HEM!?"
"45...! Eller vadå?!"
Det blev dock ett tidigt tåg ifrån city då tåget efter gick fem på morgonen och söndagen var fullproppad med händelser men kul hade jag det absolut i alla fall!



Söndagen är overwhelming, det får bli ett annat inlägg!

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar