fredag 30 maj 2014

Huh?

Hallå där! 

Vilken dag.

Jag började med att vara jäkligt produktiv sådär! Jobbade den där timmen på morgonen innan jag satt mig med en jäkla massa papper. Nu är det lite historie-time här:

I februari så mådde jag som en påse skit. Min hals ville mig inget gott och jag låg och sov typ 3 dagar i streck. Min värdmamma trodde att jag hade Strep (halsfluss) så hon bad mig att åka till en närklinik och ta ett test. Sagt och gjort! Skiträdd för Amerikas sjukvårdssystem som jag är hade jag med mig en bunt med papper med alla nummer och intyg osv så att mitt försäkringsbolag skulle bli uppskrivet på rätt sätt och det funkade ju bra!

I förra veckan, alltså tre, nästan fyra månader i efterhand så kommer ett litet brev flygande med posten. Det visar sig vara en räkning från företaget som gjorde analys på testet på $40 (ca 260kr). Jag visste att hela besöket gått på mycket mer så tänkte att "åh! Det här är vad jag ska betala, så bra!" och så betalade jag den. Fridens liljor (nya favorit frasen? Använder den dock bara i bloggen..) var det ju! Meeeeen jag fick någon dag senare ÄNNU en räkning. Denna på själva besöket och på the facto att hon gjorde själva provtagningen. Denna var ju inte lika rolig utan på $116 (ca 750kr) och helt plötsligt fattade jag ingenting, skulle jag betala för hela besöket helt plötsligt? Kastade den på skrivbordet och glömde den någon dag innan jag fick ett mail där det stod: 
Jag kan ju säga direkt att jag inte bett om någon refund så det har ju mitt försäkringsbolag fixat åt mig på något sätt... Intressant... 

Skit samma. Jag hade i alla fall massa frågetecken som jag tog itu med i morse. Tillfälligt $116 fattigare men när man väl och att man faktiskt får tillbaka det är ju kung. Fattar inte riktigt hur det funkar men... Så länge det gör det så är jag glad. Fick ringa Dave flera gånger och be om hjälp med grejer och en massa "what does that even mean?!?" blev det. Den pojken är tålmodig dock. Så himla hjälpsam vilket jag är evigt tacksam för! 

Hade jäkligt mycket bollar i luften samtidigt. 
Krångligt det ska vara liksom! 

I then went to have Lunch with Sophia! I was soooo happy to see her again!! We went to the Diner in White Plains where we had the biggest chicken sandwiches ever and just talked and talked! Always a pleasure Love!

Jag tog mig efter det direkt till gymmet och tränade överkropp och kondition med Josmar. Konditionen tog verkligen kål på mig, galet! Det var efter gymmet som det blev lite galet.. Någonting som liksom utformade resten av dagen. 

Hämtade upp kidsen på olika platser innan vi tog oss hem. Några arbetare var här och satt upp lampor så hjälpte de lite innan jag hade ett samtal med min värdmamma. Idag har hon ännu en gång varit alldeles drömmig. Hon har alla lägen. Ibland är hon heeeeelt fantastiskt (som idag), ibland helt okey och ibland känner jag mig som världens sämsta människa då som hennes ord kan påverka så himla mycket ibland. 

Det blev en lugn dag, inte allt för galen. 
Jag skrev en hälsning till 7-åringen på hans jättesudd. Han blev väldigt, väldigt glad! "You're my buzzy (busy) girl Angelica!"

Jag är så genuint lycklig över att det är helg imorgon. Jag jobbar just imorgon men lördag och söndag har jag ledigt och en massa härligheter inbokade. Själen är lycklig av bara tanken. Bring it on! 

Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar