fredag 23 maj 2014

Torsdag; nödskjuts, lunchdate, PT-pass, nödjobb, jobb, Rangerstittande & mexicanätande

Hallå hallå! 

Vilken dag!

Tog mig upp och jobbade imorse som vanligt. Tog mig sen till barnens skola för att kolla när 7-åringen hade en presentation. As gulliga! 


Kom hem och satt mig vid datorn och var produktiv. Betalade en räkning jag fick från hslsflusstestet jag gjorde i februari och köpte också en bok jag behöver till kursen jag tar nu. 680 sidor och vi ska tydligen göra alltihop.. Härligt haha! 

Sophia got in touch since she could get to Rye but didn't know how to get home. We solved that perfectly! I picked her up at the trainstation and drove her home. After that it was time for lunch with my community counselor Maralyn and another girl. 


Vi pratade om allmänna problem och lösningar på det. Det var bra och himla mysigt. Jag börjar få en liten bild av hur framtiden kommer att bli och det är ju spännande men måste först  prata med min värdfamilj som inte riktigt är rätt nu för tiden. 

Off till gymmet efter det. En timme med Josmar och vi körde beeeeeen. Bra grejer! Fick reda på att han bodde på "Maha'-an" (Manhattan) och fick erbjudande om guidning, hade ju varit jättekul, får de hur det blir med det :)

Kollade efter passet min mobil och hade ett missat samtal från hemtelefonen (händer aldrig) så ringde hem direkt och svarade gjorde en stressad och smått hysterisk värdmamma. "Where are you!?". Tänkte bara att "va??? Behövde jag vara hemma för någonting idag?". Berättade att jag var på gymmet och hon sa "okay, its a ?????? malfunction at home. I need to get the dogs out of here and I need to get back to work. Can you pleaaaaase come home?!". Jag rusade hem så fort jag kunde, svettig och äcklig. Kunde inte höra vad hon sa var fel så tänkte massa skräcksenarion på vägen. Elfel? Läckage? Något annat?

Kom hem och i huset peeeeeep det som tusan. Visade sig att brandlarmet hade gått av men... Det brann uppenbarligen inte i huset. Min värdmamma hjälpte mig lasta in hundarna i bilen sen satt jag i bagageluckan med de medan vi väntade på larmbolaget. 
Hon är så stoooor! 

Intressant! De fick fixa massa för brinner det i huset är det meningen att brandkåren ska larmas automatisk men det hade ju inte heller hänt. Inte bra! 

Tog hundarna med mig till skolan när jag plocka upp kidsen och när vi kom hem var allting fixat. Vi beställde hem mat och jag tog sen en dusch (äntligen på den!) innan det blev läxfix och annat mys. 

Fick sluta lite tidigare då ännu en skräckhelg var på ingång så träffade Spenser för att ta oss till Buffalo Wild Wings för att kolla på Rangersmatchen. Det var dock proppat på BWW så vi tog oss till ett Mexikanskt ställe istället. Muuuumma!

Någon som alltid får mig på Bra humör. King på Photoshop är han ju också!

Körde runt lite utan mål ett tag innan onödigt krångel gjorde att jag körde hem honom och sen tog mig hem själv. Vilken dag! 

Denna hunden alltså. Åh herre vad sööööt!

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar