torsdag 1 maj 2014

Hejdå farföräldrar, hejsan mormor!

Hallå hallå! 

Här ligger man och pustar! Vad är upp liksom? (What's up alltså..)

Mina värdpäron kom hem från sin semester bruna och fina. Jag och farföräldrarna hade lagat mat till hela crewet och vi hade en mysig middag innan vi landade i drömmarnas land tidigt tidigt måndagskväll.

Hade sooooovmorgon i tisdags som jag utnyttjade så fint så. 7-åringen hade konsert men min värdmamma insisterade att jag skulle sova så det gjorde jag ju. Lyckades sova till klockan 11 och tog mig sen upp för att en snabbis ta mig till White Plains. Gjorde lite snabb, nödvändig shopping (har verkligen verkligen behövt det en lång lång tid). Gillas! 

Min bil har behövt ett oljebyte ett tag. Den har plingat om "service almost due" varje gång jag startat bilen osv. Har sagt till min värdmamma men hon har varit stressad och bortrest så det blev aldrig av. När jag var på väg till WP igår så plingade den alldeles bananas och då sa det "service passed due" och började räkna varje mile jag åkte (1,6km cirkus). Fick ju panik! Här åker jag deras bil med gammal olja.. När jag tog mig ifrån WP åkte jag direkt till skolan. Kom dit en hel timme tidigare men ville inte åka onödiga miles haha!


Pratade hur som med min värdmamma på kvällen och hon sa att jag inte berövade oroa mig (för oj vad jag oroa mig!). De hade kört hennes bil typ 3000 miles över service så 17 miles (vilket min bil var på då) var liksom ingenting. Simmar lugnt vidare liksom haha. 

Vi åt Westchester Burger på kvällen och fick kidsen i säng innan vi myste framför tvn. Hyrde Saving Mr Banks som handlar om när de tillverkade Mary Poppins. Jag har faktiskt aldrig sett Mary Poppins men åh vad mysig Saving Mr Banks var. Efter den var jag toktrött och stupade i säng.

Hade även sovmorgon i morse men visste att farföräldrarna skulle åka hem så satt klockan på sju och steg upp. Mötte de nere och kunde lugnt säga tack och hej innan de begav sig. De sa så mycket fint som värmer i hjärtat och jag kommer sakna att ha de här. Förhoppningvis kan jag hälsa på de i Colorado dock trots att de bor i skogen på ett berg utan allt för nära till resten av världen. 

Tog det lugnt efter det då huset ännu en gång stod tomt en vardagsförmiddag. Dave kom över och vi åkte och hämta upp Sophia för att sen ta oss till IHOP i Scaradale. Yum. Mina godingar! Efter lurre tog vi hem Sophia igen och tog oss hem till huset då Dave behövde plugga mer maaaaaaatte. 
Mina gullisar. Dave var snäll och levererade oss då det var så himla regnigt haha (: 

Hämtade tjejen i min tickande bilbomb (känns i alla fall som det när den räknar upp sådär haha!) och vi tog oss och handlade lite mattesaker till henne. Hem och ta det lugnt för att sedan göra middag och läxor. 

Alla är nu i säng och min värdmamma är på flygplatsen för att hämta mormorn som kommer med flyg. Farföräldrarna byter av varandra här haha.. Hon stannar tills på söndag så det blir mysigt! Vi fixade 7-åringens rum till henne så det gick från ett legokaous till ett helt okej rum bara sådär. 



Vädret idag har förresten varit hemskt hemskt hemskt hemskt. Har regnat precis hela dagen och stundvis har det ööööst ner. Det ska göra det typ nonstop i två dagar så det var ju kuuuul haha!




Inte taggad när man märkte att det började haha. 

Fick massa fyllegrejer från Valborg och det tackar man väl för. Mina favorithälsningarna var ju dock definitivt från mina stjärnor: 


Ni flickor är någoting alldeles speciellt! Mucho love ❤️❤️ 

Hundarna gillar inte regn, speciellt inte ösregn och verkligen inte när det blåser samtidigt. Det har gjort det väldigt intressant när det gäller att hålla rent och har precis rusat runt i 20 min och försökt få pli på denna dalmatinvalp. Blä. Jag säger nu godnatt, until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar