måndag 12 maj 2014

Sverigehelg

Hallå där! 

Hur är det liksom? Tiden bara rinner på! Så mycket som pågår hela tiden. Min helg då? Vad innehöll den? Jag jobbade hela fredagen då mina värdföräldrar var på välgörenhetsgala. Inga konstigheter, vi kollade Shrek som barnen typ inte sett förut, de älskade den. Bra grejer ju! 

Lördagen innebar härlig sovmorgon innan det vart fullt upp. Lekte lite med barnen innan vi tog oss till 7-åringens fotboll och tittade, direkt efter ruschade jag honom och två av hans kompisar till ett kalas i Stamford, CT. 


Skjutsade efter det hem kompisarna och vi tog oss hem. Där lastade jag ur 7-åringen och in med tjejen för att ta henne till fotboll. Efter lite planbyte och krångel så vart hon rätt och jag kunde ta mig och hämta barnvakten. 

Jag var off vid sex och träffade en hel hög svenskor på Cheesecake Factory i White Plains vid sju-tiden. Eftersom att det var lagom till mors dag tog det minsann mer än en timme innan vi fick bord men det gick det med. Så himla kul! Det var verkligen jättetrevligt och lite nya ansikten vilket var sjukt bra då det börjar bli så uppenbart nu att Sara och Emma snart åker.

Under middagen så hörde Sophia av sig och ville träffas så tog mig direkt från Cheesecake Factory till dinert för att träffa henne och Or. Vi satt där ett tag innan vi satt oss i Sophias bil och fortsatte prata. Senare gäspade jag mer än pratade och då var det dags att bege sig hemåt! 

Min söndag var leeeedig. Det var morsdag så firade med familjen lite. Alla tog sig på något sätt iväg för att sen komma tillbaka på något sätt och vi hade även gäster över. Uncle John med sin pojkvän Joseph och sen min värdmammas bästaväns familj. Vi hade en gigantisk frukost allesammans innan jag behövde ta mig till tåget och city. 

Promenerade från Grand Central upp till Central Park där svenskor var och hade picknick. Jättemysigt och vädret var stråååååålande! 


Vi promenade sedan neråt mot teatern som var hela huvudevenemanget med dagen. Vi skulle se The cripple of Inishmaan staring Daniel Radcliffe. 


Teatern var himla svår att följa at times. Saker hände och man blev alldeles "huh?" sen hade de en himla gosig irländskdialekt som gjorde det hela mer intressant haha. Den var i alla fall rolig samtidigt som sorglig och den gillades! 

Efter hade de signering och vi bestämde oss för att ställa oss och vänta. Oj vad värt det var. Haha!
Stjärnan himself!

Glada, taggade tjejer!

Efter signeringen så sprang jag Manhattans gator nedåt för att ta mig till Penn Station och Long Island. Tog och firade det sista av vad min lediga söndag och morsdag hade att erbjuda med att träffa Dave och hans tokmysiga familj. Har inte träffat de på ett tag och de vad så himla snälla. Bjuder alltid på massa skratt. Blev lite mumma milkshake och bara allmänt "bara varande". Vi kollade på någon "gammal goding"-film med hans bror men.. Jag kanske somnade.. Hehe.. Fick sedan skjuts hem, en resa som kanske blev lite väl känslosam men med världens bästa stöd slutade det ändå bara så himla bra. Jag är bortskämd på så himla många olika nivåer...



Har pratat så himla mycket svenska i helgen, är inte helt van med det längre men.. Ja det funkar ju! 

Min helg i ett nötskal. Galenskap, I love it! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar