måndag 26 maj 2014

Första pooldoppet!

Halli hallå! 

Jag var himla nojig för hur jag skulle orka ta mig igenom denna helgen och hålla kidsen sysselsatta från att de öppnar ögonen på morgonen till att de går och lägger sig på kvällen. Att dessutom ta hand om 3 hundar och få allting att gå ihop sig bara allmänt var ju någonting som fick tankarna att snurra. Här står jag ju dock nu, måndag morgon och mina värdföräldrar är hemma om ca 4 timmar. Det där gick ju galant! 

Igår var det en redig pool och fix dag. Jag vaknade upp vid 5-tiden och hade hundar som kallade. Nåååågra timmar till fick jag sova innan man blev väckt igen, denna gången inte av en hund utan en 7-åring. Bara att bita ihop och ta sig ner. Fixade frukost till honom och efter det grejade vi lite innan det var dags för pool time! Första gåååången i egna poolen!

 
De värmer upp poolen så det vad runt "80 degrees" i den (typ runt 25) och det var faktiskt himla skönt! Tjejen försvann till en kompis, jag skjutsade 12-åringen till en annan kompis där han skulle stanna över natten och sen kunde jag landa hemma och laga köttfärssås medan jag skypade med Petra. Visade sig bli mycket bättre än vad jag trodde men... Ja. Har inte bett kidsen 
testa än pga rädsla för failure haha. 


Vi tog det kolugnt ett tag, spelade basket och tennis och satt ute på the patio och bara tog det lugn. Jag kände mig himla "under the weather" där ute igen så tog små naps medan sjuåringen sysselsatte sig med min dator. Efter ett tag kände vi att det var dags för pool igen! Dave ringde för att kolla läget då han visste att jag mådde sisådär och 7-åringen stod bredvid och sa "Kom hit! Kom och bada pool med oss! Dave! Kom!" och.. En timme senare var Dave över ännu en gång redo att hoppa i poolen haha. 

Tjejen kom hem från sin kompis och joinade och sen var lekarna i full gång.


Vi tog oss in när det blev kallt i luften (för poolen var bra underbar!) och värmde upp oss lite. Gjorde middag och glodde tv innan det var dags att säga tack och hej och gå och lägga sig. 

Nu när det verkligen närmar sig hemkomst för mina värdpäron känner jag hur tröttheten smyger sig på. Man är så himla igång hela tiden när man jobbar. Håller reda på allt och alla och får allt att gå smidigt vad det än är. Ska bli skönt att koppla bort lite och lägga det i någon annans händer.

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar