torsdag 15 maj 2014

Waowawiwa - Lady Gaga!

Hallå där!

Min tisdag var ändå rätt så flott!

Vaknade upp för att göra mig i ordning för att ta bilen till reperation. Äntligen byta olja som med tiden lyckades bli en hel del andra massa filter och oljor haha. Började som en B1-service (olja) blev sedan B123-service (massa annat gulligt).

1,5 timme senare tog jag emot min bil som numer inte plingar massa när jag startar den, yum yum! Tvättat den hade de gjort också. Bra grejer! 

Tog mig hem för att sen köra gymmet en snabbis innan det vart slappt. 

Min värdmamma hade sagt att jag kunde ta ledigt på eftermiddagen men sa att jag ändå kunde plocka upp barnen på skolan då vi inte skulle åka in till City förrän senare. Sagt och gjort liksom, förväntade mig dock att hon skulle vara hemma när vi kom hem, det var hon minsann inte haha! Inte kom hon hem heller... Blev lite småorolig men hon kom ju självklart tillslut, inte behövde jag missa något tåg heller.

Tog bilen till Rye's tågstation där jag träffade Eva och pepp pepp pepp inför Lady Gaga blev det där!

Middag på Chipotle innan vi tog oss till Madison Square Garden. Vilken kväll det visade sig att bli! De två opening actsen som var var jätteskumma och jättetråkiga haha. Blev en himla kontrast när hon kom på själv. Jag vet inte ens vad jag ska säga. Jag är inget stort Lady Gaga fan men vilken show! Vilken performer hon är! Så himla rolig också haha! Jag blev blown away och sååå impad! Grymt var det verkligen!

ENTRÉ! 



Hon bjöd på en himla massa klädbyten under kvällen. Det värsta är väl att jag inte riktigt vet om denna var den konstigaste. Man blev ständigt förvånad haha.


Hon satt sig ner och blev ööööverröst med saker som folk kastade. Två brev tog hon upp och läste högt inför allihopa, båda var faktiskt himla bra. Det var ett litet moment sådär mitt i konserten. Hon hittade sedan personerna i publiken som skrivit de. De lyckliga själarna fick komma backstage efter konserten.






Jag är verkligen inte något stort Lady Gaga fan men det var  otroligt taggande när man stod där och kollade på allt som pågick på scenen. Att hon dessutom har låt efter låt efter låt som är typ megahittar gör ju inte saken sämre. Hon är dessutom mer mänsklig än vad jag först trodde, en rätt lagom blandning.

Bla bla bla.. Känns som att jag skriver massa som ändå inte är logiskt i slutändan. Det var bra. Jag är lycklig. Finito..

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar