fredag 9 maj 2014

Sociala veckan!

Halli hallå där!

Vad mycket som pågår jämnt och ständigt. Har varit ett otroligt rull senaste dagarna! 

I måndags kom Dave över. Av någon konstig anledning lyckades han åka vilse haha, som att det inte är typ 50e gången han tar sig hitåt. Vi hann typ handla mat innan det var dags för oss båda att ta oss till jobb. Trevligt var det ju för det! Mormorns sista dag var det hos oss såvi sa hejdå och hade det bra. 

I tisdags så tog jag mig som första grej på morgonen iväg till City! Fick mig en nypa Sverige då jag träffade Jakob's kusin Elin och hennes kompis Virve som är i city två veckor på semester. Vi träffades på Grand Central och tog oss därifrån till Times Square för frukost. Efter det fick de faktiskt med mig till ett nytt ställe jag velat åka till: Century 21. Stort outlet i City precis vid 9/11 Memorial. Det var verkligen bra grejer så dit vill man ju tillbaka! Efter helgens braigheter så kanske man skulle hålla lite på pengarna man har och kände också att jag behövde hålla koll på tiden. Smidigt tog jag mig i alla fall hemåt igen, jättetrevligt var det att träffa någon hemifrån! 


På tal om att hålla i pengar hade jag ju dock fått parkeringsböter när jag kom tillbaka. En gubbe skrattade gott och sa att det hände då och då för att skylten där det står att man behöver tillstånd är så solblekt. $50 som jag gäääärna lagt på något roligare men vad gör man? Bara le och gå vidare. Dumt av mig var det ju. Han som tog betalt när jag gick för att betala den var i alla fall så himla trevlig så alldeles för bitter tog jag mig ju inte därifrån. Hämtade kidsen och vardagligt fix följde efter det! 


I onsdags så skjutsade jag barnen till skolan och tog mig sen direkt till gymmet.  Jättebra grejer ju! Måste dock hitta någon lösning på det där för som det är nu funkar det inte alls. Skit också! Lite springa på löpband, lite benstyrka och sen kunde man ta sig till frukost med Sara. Min värdmamma tipsade om On the way café precis vid Playland här i Rye. Jag hade aldrig hört talas om det förr men hon fick det att låta så bra så frågade Sara om Hon ville träffas på frukost. Det var faktiskt väldigt mysigt! De som jobbade där var jättetrevliga och vi fick bra frulle på det haha. Blev bra grejer! 

Det är frågan förlängningstider alldeles strax här. I månad 8 frågar de om det skulle vara så att man kanske skulle vilja förlänga. Jag velar fram och tillbaka, fram och tillbaka. Det ändras beroende på vem jag pratar med, hur mina egna tankar är, hur senaste tiden varit.. Allt möjligt påverkar ständigt. Sara hade i alla fall massa, massa bra att säga om det och när det väl kommer så känns det som att jag nog kommer kunna göra ett bra väl där! 

Tog mig hemåt då Dave kom förbi igen mellan jobb och jobb sen var det bara för oss båda att ta oss tillbaka till jobb ännu en gång! 

Tjejen hade konsert på kvällen så vi var där och titta och det var bra grejer som alltid!


Idag då? Torsdag. Jobbade imorse själv då min värdmamma var på talkshow med kompisar. Fick kiddos till skolan, rastade och matade hundar för att sen slänga mig i bilen för att jaga parkering då jag skulle till City ännu en gäng. Sååååå jäkla svårt haha. Åh herre..! En till böter klarade jag mig ju utan. Började i Harrison som är närmast, tog mig sen till Rye, missade tåget (som inte gjorde så mycket då jag ändå skulle hinna med tåget efter), får panik då det inte ser ljust ut att ens få parkering till andra tåget, minns att stort parkeringsgarage finns i Port Chester så åker dit istället, hinner, betalar, klart! Galet! 

Målet med resan var Columbia University. Dave ska börja plugga där i sommar/höst och skulle dit på ett möte. I samband med mötet hade han fixat så att en kompis han hade på skolan kunde visa oss runt. Så bra grejer! 

De byggde ihop ställningar, läktare och partytält och allt möjligt för att preppa inför graduation. Hur exciting?! 

Columbia var himla fint! Trots att vädret sög var det ändå en bra rundvandring. Jag blev bara så facinerad. Där var liksom ett av de bättre skolorna det går att hitta här i landet. Jag blev sjukt taggad på att plugga själv. Så himla "typiskt amerikanskt universitet" fick jag känslan av att det var ändå haha. Det var smarta människor (nu snackar vi människor som springer runt i "I <3 science"-tröjor) varvade med atleter. Folk springer runt i pyjamas och trots att det är New York och vattenpölar varför inte springa runt i flipflops? För att varför bry sig liksom. Älskar det. Folk är bara så "annorlunda" och det är liksom okej. Helt i min smak! 


Dave tog sig på sitt möte och jag tog mig till Starbucks och gick sen runt lite mer på campus. Satt mig sen ner på ett av fiken de hade för att ta mig utan det otroligt ruggiga väder som var utomhus. 

Mötte upp Dave, vi tog en snabblunch innan vi tog oss mot jobb ännu en gång haha. 

Jag bestämde mig för att ta buss till Harlem - 125th st som var närmsta tågstation. Min första gång att ta buss i City. Att komma på rätt buss och betala var ju inga som helst problem men oj vilket misstag haha! Jag tog en buss som gick 10 minuter tidigare den bussen jag planerade att först ta. Jag missade ändå mitt tåg med marginal för oj vad det knappt rörde sig. Det skulle ta mig 30 min att gå, det tog 50 min med buss haha.... Inte okej! Hann ju dock med måtta då jag även här inte tagit absolut sista tåget för att komma i tid till kidsens skola. Inga problem alltså! 

Lååång dag har det varit. Så taggad på veckoslut då det blir bra balans med jobb den här veckan. Jajemen! 

Until next time amigos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar