torsdag 29 maj 2014

Class nr 2

Hejsan hej! 

What is going on? 

På grund av min förkylning var min onsdag inte mycket att hänga i granen. Jag sov ofrivilligt stora delar av förmiddagen och kände mig inte speciellt kaxig när det var dags att börja jobba igen. 

Tanka bilen är riktig latmansgöra här! 

12-åringen har finals hela veckan så han hade slutat tidigt och tagit sig till en kompis. Jobbdagen började med att jag hämtade upp honom innan det var dags för att hämta upp kidsen + två andra barn som jag skjutsade hem. Bra grejer! 

Spenser's hund dödar mig. Så söt! 

Väl hemma tog jag mig igenom mitt projekt lekrummet ännu en gång. Det är några garderober där som är fyllda med massor, massor och massor av böcker. Sorterade och grejade och klockan bara tickade. Min värdmamma kom hem och började fixa med en planta vi har i stora vardagsrummet, gick inte alls som planerat haha! Det slutade med vatten överallt så fick hjälpa henne med det. 

Min bok som jag beställde till skolan kom också! Vilken timing då jag behövde det dagen till ära. 6.30 så satt jag mig i bilen och begav mig mot skolan. Smidigt gick det och lektionen idag var bra mycket roligare än förra gången. Fler människor var där idag och ven fast man bara träffat de flesta 1 gång så har vi redan så himla roligt tillsammans. 


Förra gången efter lektionen var jag så förvirrad då allt verkade sjukt svårt men igår gjorde vi några tester. Läsförståelsen ska tydligen vara det svåraste delen av TOEFL-testet så vi gjorde en sån, efter det två förförståelseövningar och sist en talövning. Läsförståelsen var en akademisk text om historisk astronomi haha... Vi hade 18 minuter på oss att ta oss igenom det och jag tycker ändå detkändes  bra. En stoooor fördel har man som svensk då det påminner så himla mycket om nationella proven så det känns som att gjort det 100 gånger förr. Hur som... Vi rättade alltihopa och max var 14 poäng. Han sa "om ni har hälften rätt så kan ni sova lugnt i natt". Det jag fick var 13 rätt... Nu vet jag inte vart jag står längre. Professorn får det att låta så svårt men om läsningen är svårast och den kändes rätt lätt, då kanske jag inte behöver oroa mig? 

Det ska i alla fall bli en jättebra kurs för hur obekymrad jag än är över läsning och hörförståelse så är grammatik och formelltskrivande och -pratande fortfarande mitt problem och han säger verkligen saker hela tiden när de kommer till det som är nytt för mig. 

Jag och Vanessa gick sen till min bil då jag skjutsade hem henne igen. Bakom oss gick en tjej som vi började prata med på parkeringen och hon visade sig vara en tysk Au Pair som bodde i en annan stad typ 20 min från colleget. Jättesnäll! Vi jobbar dessutom för samma förmedling så jag kommer kanske att träffa henne på Yankeesmatchen vi ska på på söndag då vi har yankeegame-cluster meeting. Hur kul?!


När jag väl kom hem kunde jag prata med Dave om dagen. Vi larvade oss om kursen och han fick även göra läsförståelsen (han fick minsann 12 poäng. Boyaaaah!). Dave hade träffat Sophia i city när han var klar i skolan vilket gjorde mig sjukt avundsjuk... I miss you Soph :(... 

Vi tre håller också på att forma planer för Boston! Inte nu i helgen men helgen efter det, wihoo! Ska bli så kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar