fredag 2 maj 2014

Dubbelliv; Au Pair och hundgumma

Hur många mornar jobbar jag vanligtvis på en vecka? 4 stycken. Hur många blir det denna vecka? 1 endaste. Varför? Jo I'll tell you. I måndags var mina värdföräldrar inte hemma = jobb. Efter många extratimmar hela helgen så fick jag sovmorgon tisdag och onsdag. Igår gick jag upp tidigt då hunden gnällde. Rastade henne i regnet, matade henne och försökte få henne att somna om då min värdmamma kom ner och skickade upp mig på mitt rum igen med hundra "I'm so sorry!". Vad hände imorse då? Precis samma sak. Ligger nu i min säng och försöker att somna om men är alldeles för pigg för det så slår till med lite bloggande istället. 

Vad bjöd min torsdag på? Jag hade ju sovmorgon där jag kollade på One tree Hill (har börjat titta igen, bäst!) då jag även igår var för pigg. Gick upp och tog mig iväg för att hämta upp Spenser. Vi tog oss till Rye Ridge Deli för lite brunch. Efter ett tag kom Sophia och Sara och gjorde oss sällskap. Så trevligt så! Och tjejerna fick träffa den "så kända Spenser".   Jag skjutsade hem Spenser då han behövde jobba och mötte sedan flickorna igen på Carvels. Muuumms!

Lyckan är att få hoppa i vattenpölar!

Tog mig hem för att ta det lite lugnt innan jag åkte och hämta upp kidsen på skolan. Hem och laga mat och skjutsa 12-åringen till hans tennislektion på cluben. 


Man får inte ha mobiler där och tänkte att det då inte gjorde så mycket att jag hade min svenska mobil med mig stället för jobbmobilen då jag ändå inte kommer använda den. Märkte sen att de hade wi-fi. Det är ju nästan som en inbjudan! Satt i bilen och sneakade lite bilder haha. 

Hem igen för att göra läxor med 7-årigen innan det var dags att hämta upp 12-åringen igen. När vi kom hem hade min värdmamma och mormorn lämnat för att gå på vinprovning typ så lekte lite med de två minsta och fick de sedan i säng. 

Ville såååå gärna duscha igår kväll men... När jag var off för att alla kidsen var på sina rum så jobbade jag istället med hundarna haha.. De samarbetade inte alls igår. Eller de kan jag ju inte säga, snarare hon. Dalmatinen. Hon som håller mig uppe på kvällarna och väcker mig på morgorna haha. Hon har blivit mycket bättre men det är inte perfekt här inte. Igår fick jag henne efter många om och men att vara lugn i sin grej, puppy jail som min värdpappa kallar det hahah! Hon är hur som så himla observant när hon är i den där och pigg så... Ville inte låta alldeles för mycket. Gick trött och la mig och det funkade ju lika bra! 

Hat-kärlek. Mest kärlek dock.

Jajamän! 

Idag blir en bra dag, förhoppningsvis blir helgen en bra helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar