fredag 23 maj 2014

Ny class

Halluuuuu! 

Onsdag, onsdag! Började med att jag träffade Dave. Vi tog oss till Westchester Community College för att spana in Campus och försöka få ett grepp om vart jag skulle ha min lektion senare på kvällen. 

Vi tog oss förbi Carvel för glarre barre för att sen ta oss hem och leka med hundarna och fixa.

Off till jobb på det. Tog mig till skolan x2 och hämtade kiddos. Det var väl en lagom dag sådär. Minns helt ärligt inte så mycket och det var igår, ooups! 

Spenser har blivit med hund! I'm in looove! 

Lagade en brakmåltid till la familia och tog mig sen till skolan! 


Woop woop. Min andra kurs är därmed påbörjad. Det är en TOEFL preparation workshop. TOEFL är ett prov som mäter ens skills i engelska och påminner rätt mycket om ett nationellt prov. 4 delar. Läs, hör, skriv och prata. Dave fick mig att göra en liten testgrej och den var verkligen busenkel så trodde att kursen skulle bli en walk in the park. Oj så fel man kan ha! När professorn gick igenom provet och kursen vart det verkligen ingen kaxig tjej som satt där. Mycket fokus på grammatik och formellt/sofistikerat skrift/tal, precis det som jag inte är helt 100% hemma på. Jag pratar inte ens svenska såhär formellt haha!  Men oj vad bra det här kommer att bli då! Kommer ju lära mig en massa!

Märkte under kursen att jag också var den yngsta där. Man skulle presentera sig och säga sin utbildningsbakgrund och folket där hade degrees i allt möjligt. Både kandidat och masters. Där kommer jag och ba "I just graduated high school a year ago........". Engelskan håller i alla fall måttet så det ska nog gå! Två kvällar i veckan all summer long! 

Skjutsade efter det hem en Colombiansk tjej från kursen som bor 5 min härifrån. Så himla trevlig! 

Kom hem och satt med min värdmamma ute i svala kvällen och njöt på vår patio. Bra grejer!

En bra dag blev det nog ändå. Last but not least! I've missed my darling Sophia all day!! 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar