måndag 19 maj 2014

Fotbolls-, chil- och Biolördag

Hallå hallå!

Min lördag var egentligen så himla rörig. Den började bra med 7-åringens fotboll. Det var jag, tjejen, min värdmamma, min värdpappa och Chloe som var där och tittade. 

En snowcone! Typ otroligt amerikanskt! Men ja... Typ en isboll med färgämnen haha. 

Det fanns en lekpark vid fotbollsplanerna så jag, tjejen och 7-åringen stannade där ett tag med Chloe där de klättrade och höll på. Jättemysigt!


Vi tog oss hem för en riktig höjdarlunch ute på uteplatsen med våra nya utemöbler medan vi kollade på NY Rangersmatchen. Så sjukt nice var det i det fina vädret! Det är slutspel/Stanley cup som pågår och Rangers vann med 7-2, bra grejer! 

Efter tog vi oss in ett tag och fixade. Min värdmamma gav sig iväg på jakt efter nya grejer till uteplatsen så vi ska kunna använda det som ett utekök i sommar. Jag tog tjejen till hennes fotbollsträning och tillbaka för att bara finnas till typ då min värdpappa spenderade tid med 7-åringen som var den enda kiden hemma. 

Min värdpappa gav sig av och min värdmamma kom hem och blev såååå arg. Hon var så irriterad på att jag inte fick ut 7-åringen och göra saker och jag fattade ingenting. Han hade lekt med sin pappa inomhus och precis när han drar så kommer hon tillbaka och bara är arg och irriterad. Kände mig så otroligt maktlös och visste inte riktigt vad jag skulle säga.. Hon drog igen och ringde fem minuter senare för att fortsätta säga hur fel jag gjorde och sen be mig se till att 7-åringen tog en dusch. Inte skulle han samarbeta heller och kläder fick man kastade på sig och han sprang in i en och puttades och grät ögonen ur sig. Fattar verkligen inte vad det var som hände och skedde... En dusch blev det tillslut och efter det var min värdpappa tillbaka och sa att jag var off för dagen. Irriterad, bitter och bara allmänt besviken och ledsen satt jag på en film i mitt rum och kollade. "The Call" efter rekommendation från Sara. 
Jätteintressant och den var bra! 

Jag träffade Spenser senare på kvällen. 

Sån räddare i nöden. Hämtade upp honom vid halv 10-tiden och som vanligt har vi så himla mycket att prata om. Vi tog oss i alla fall till bion och kollade på "Neighbors". 

Så himla rolig haha! Vi gillade den! Skjutsade hem min Buddy och tog mig själv hem efter en lång och krånglig dag. Så himla mycket tankar i mitt huvud just nu. Så tjockt och jobbigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar