lördag 3 maj 2014

Fredagsmys hela dagen lång!

Hallå där!

Efter min "sovmorgon" tog jag mig upp och fixade för att ta mig in till Rye Town för lunch. Lunchdaten dagen till ära var Lina från Finland (typ!). Lina hörde av sig för någon månad sen då hon hittat min blogg och själv skulle komma hit till Rye för lite Au pairande, det var verkligen jättekul att träffa henne! Mycket prat blev det och förhoppningsvis blir det flera gånger snart! 

Jag tog mig förbi Starbucks i Rye Ridge efter det och stötte där på Sandra och Eva! Mina spanjorskor. Så himla länge sen jag träffade de :) . Fastnade där ett braaaa tag då vi hade mycket att prata om och det slutade med att vi planerade lördagen (idag). Det är en Holi-festival i city idag. Holi är en indisk högtid och det är typ en stod färgfestival där man går runt och kastar färg på varandra. DÄR HITTAR DU EVA OCH MIG IDAG! 
Efter ett tag var det dags att ta sig vidare och jag bestämde mig för att åka direkt till kidsens skola. 

Från skolan fick jag tillslut bara med mig 7-åringen då de andra skulle in till town med kompisar. Vi tog oss hem och hamnade i lekrummet (vi är aldrig i lekrummet haha!). I lekrummet är det för övrig kaaaaoouus. Min värdmamma sa att jag kunde ha hela helgen ledigt så det tackade vi ju och tog emot för. Började rensa i lekrummet och 3-4 timmar senare kom jag ur min lilla städdvala. Hade då kastat så himla mycket skit och fortfarande var det kaous där haha.  

Min värdmamma kom upp efter ett tag och när hon såg mig sa hon "vaaaa?!? Vad gör du fortfarande här?! Gåååå! Uuuuuut! Ha kuuul!!!" Lite det vanliga hon brukar säga till mig då hon vet att det är sjukligt intensivt att vara hemma. 

Min plan började med att jag skulle ha sleepover med tjejerna (Sara och Sophia). Det ändrades lite fram och tillbaka och det blev middag istället för att i slutändan bli ingenting haha! Dave kom förbi och vi kollade the Amazing Spuderman 2 på bio istället. Jag tyckte faktiskt absolut om den! Bra grejer :) 



Kom hem typ halv 1 och helt slut var man då. Somnade väldigt fort och vips så var min fredag slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar