lördag 24 maj 2014

En "det blir vad du gör det till"-fredag

Hallå där!!

Min dag blev ju inte som den skulle. Min värdmamma pratade om att jag skulle ha hela fredagen ledigt då jag inte kommer att ha söndag ledigt då de är borta i helgen men... Så blev det minsann inte! Jag hade planerat en heldag på Long Island men då jag fick jobb mitt i smeten (12-3) så fick man tänka om. 

Tog mig vid 12-tiden till skolan och hämtade 7-åringen som slutade tidigare. Vi tog oss hem, lunchade, bakade kakor och spelade basket. Han tog det sen lugnt medan jag städade, tvättade och fixade. 

Vi gjorde en jättekaka!

Min värdmamma kom tillslut hem, lite sent men de kom! Vid 4 då de steg in genom dörren kunde jag äntligen ta mig iväg. 

Att tåga till LI tar cirka 2 timmar och det hade man ju inte lust med allt vad det innebar. Bestämde oss för att jag skulle bila och deeeet blev minsann en himla instressant resa! Det var kö i olika grader nästan hela vägen och det öööööste periodvis ner regn. Öste sådär riktigt så att det ligger ett lager vatten på vägen som skvätter och man inte ser något och flertal gånger undrar om inte vindrutetorkarna kan gå ÄNNU fortare. Hade Dave som sällskap i telefon som gav mig detaljbedkrivning på vägen dit som gjorde alltid mycket enklare! "Håll dig i den högra filen, men akta efter det! Det delar sig och då vill du hålla dig åt vänster. Efter delningen vill du hålla dig i någon av de två vänstra filerna för det kommer bli kö i den högra på grund av den här avfarten". Kunde inte varit enklare än så! Vart så impad ändå haha. Där sitter man i amerikansk trafik, i ösregn på helt okända vägar och ändå så är man kolugn. Vad man utvecklats på så många olika nivåer sen man kom hit. 



Lite pest eller kolera varning där. Resan tar vanligtvis 40 min.. Haha. 

Fram kom jag och kunde landa tryggt. Blev bortskämd med lite kinamat. Mumma! Så bra! Vad bjöd resten av kvällen på? Nu har jag tack vare Dave äntligen sett Shawshank Redemption. Så länge som vi pratat om att se den; det var väl på tiden haha. Den var ju faktiskt bra så nu kan jag checka av det från listan. 

Tog mig hemåt runt midnatt och det var himla mycket smidigare bortsett från att galna regnskurar kom ännu en gång. Nu var det ju dessutom mörkt. Kvart i 1 kunde jag hur som landa tryggt hemma och det var man ju så glad över.

Bra avslut på fredagen som började sjukt bittert. Att vara bitter tjänar jag ju inte på. Får ju lite skylla mig själv att jag är i den här situationen, borde börja speak up some more. 

Jag började i och med min uppgång imorse (söndag morgon) min jobbhelg som pågår tills på måndag vid 2-tiden. Har alla tidigare helger då mina värdföräldrar varit bortresta haft hjälp men denna helg flyger jag solo. Eller ja.. Dave kommer förbi ikväll. Barnen är sjukt excited för det. Men annars är jag solo! Det är Memorial day weekend här så kidsen är off från skolan på måndag och nästan alla aktiviteter är inställda i helgen. Får se hur vi håller oss sysselsatta helt enkelt :) 

Sophia, I miss you girl! Like, will I ever see you again?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar