måndag 28 april 2014

Ledighet, vart är du?

Turn down for what?! La la la la. 

Sitter vid vår köksö och andas lite. Inte för att jag har jättestor anledning att vara utmattad, men ändå! 

Min söndag skulle vara mer ledig än vad den kanske i slutändan var. Vaknade och kirrade hundarna med allt vad det innebär. Fixade sedan våfflor till sjuåringen för att sen ge mig upp på mitt rum igen. Jag somnade och sov och sov och sov och sov. Vaknade i omgångar av att Dave ringde men somnade alltid om utan större problem.. Evighetssömnen typ! 

Vid två var det nog. Tog mig upp och fixade för att åka och titta på tjejens fotbollsmatch. Mysigt är ju alltid det! De blev oavgjort där men bra gjorde de ju ändå ifrån sig. Vi bytte bilar så att jag och 7-åringen kunde tanka range rovern och de andra skulle på hockey tryouts. 




Spenser hörde av sig och ville ses, någonting som gjorde mig jätteexcited men.. Det blev ju inte riktigt så. Farföräldrarna levererade hem barnen och tog sig sen ut på middag så jag fick lägga de. Istället för en superrolig middag med Spens så blev det hundfix och tvätt hela kvällen lång, haha! Ja jag är bitter, frågor på det? Som en påminnelse fick jag idag frågan om jag ofta är i city. Alldeles för sällan skulle jag säga. Jag har en dag/vecka ledig. Blir den uppbokad med jobb eller liknande, ja då blir det ju inget såklart! Det var varit typ en jobbhelg varje månad de tre-fyra sista månaderna (någonting som egentligen inte är tillåtet) och det blir även en i maj, suck..

Min måndag då? Halv sex i morse bestämde sig Chloe för att det var dags att gå upp. Hon gnällde tills jag vaknade och i panik sprang ner. Gnäller hon mycket väcker hon ju kidsen och det kan vi ju inte ha. Släpper ut henne, matar henne och kan sen gå och lägga mig igen wihoo. 

Upp och göra pannkakor till kiddosarna för att sen bära ut återvinningen till vägen och efter det skjutsa barnen till skolan. 

Svårigheten med att hjälpa med skoknytning om dogsen bestämmer sig för att ha krig samtidigt! 

Tog mig efter det till Whole foods för lite mer påfyllning hemmavid. Haha, den lyckan! 

I beg to differ men.. Visst.. Haha

Pga en massa spontanitet så kom Dave över och gjorde mig sällskap. Vi (han!) pluggade och behövde jag en påminnelse till varför jag inte är matematiker så fick jag verkligen en nu.. Jäklar alltså... Han tar några jättesvåra matteprov och pluggar inför de och det är så löjligt vad komplicerat det är. Detha och Cetha och Petha och det händer grejer och oj vilka samband och massa knas. Jag vet inte hur hjälpsam jag var när jag kollade genomgångsvideos med honom men bara började asgarva för att killen flera gånger sa "men detta kommer förmodligen inte komma på provet". Visst om man tar upp lite för att få en helhetsbild men varför fylla huvudet med en MASSA knas som ändå inte är aktuellt o.O ... Det var kul... I alla fall för mig för att jag inte behöver kunna det, stackarn... :( 

Har precis hämtat barnen och deras föräldrar kommer strax hem, wihoo! Så excited! Får förmodligen sovmorgon imorgon meeen... 7-åringen har konsert igen så får nog offra ännu en gång.. Såååånt är livet. 

Nu blir det middag sen blir förhoppningsvis resten av kvällen lugn! Klarar mig utan sånt som precis hände... Inga kids som blir ledsna och springer upp på sina rum. Sånt klarar vi oss utan :l  ... 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar