fredag 11 april 2014

Bästa torsdagsförmiddagen och födelsedagseftermiddag!

Halloj!

Min torsdag var smockad med händelser! Tog mig upp vid 6-tiden då vi skulle äta tårtan vi skapade dagen innan med värdpappan innan han tog sig till jobbet. Planerna blev lite ändrade dock då vissa var för trötta. Fick iväg kidsen till skolan innan jag själv tog mig iväg till gymmet där jag dödade mina armar med Mike, min nya personliga tränare (vet inte ens om jag lyckats nämna honom?). Lite trevligheter senare så tog jag mig hemåt igen. Planerat efter det hade jag en dag fylld med sömn,
sömn och ännu mer sömn, trodde jag då då.

Skypade med Pappa och pratade sen lite med Dave och vips så var han på väg. Träffade honom i Port Chester där vi lämnade min bil och drog iväg med hans. Vädret var fantastiskt och det var allmänt bra grejer! Vi letade bensinstation och hamnade av någon anledning i Mamaroneck (onödigt långt bort för en bensinstation haha). På vägen tillbaka till Rye i jakt på lunch körde vi förbi en ballongaffär. Dave läste att de hade Frozenballonger så bam så parkerade han och vi gick in. Butiken var SMOCKAD med ballonger med svintrånga gångar. Så otypiskt Sverige, jag gillart haha. Vi pucklade oss igenom på jakt efter ballonger och utan att skämta så kom vi efter 20 minuter ut 4 ballonger rikare haha.



Lättare sagt än gjort så fick vi in de i Daves bil men upptäckte rätt så fort att det inte gick att köra på det sättet då sikten var typ minimal haha. Vi bestämde oss för att ta oss hem till mig för att släppa av de. Vi fastnade lite pratandes med min värdmamma innan vi tog oss vidare in i Rye stad för lunch. En snabb lunch senare tog vi oss till Rye beach där vi tog en promenad. Sjukt händelserika dryga 3 timmar och det kunde inte blivit mycket bättre.

Jag tog mig direkt till barnens skola för att plocka upp de (två av tre då en är borta i Boston). Vi gjorde läxor och lekte lite innan vi fixad oss för födelsedagsmiddag på Westchester country club.

Ballongen blev snabbt väldigt älskad!
Vi gjorde oss redigt snittisa, jag vart så impad av mina värdbarn haha. "I'm so fancy! Do I walk like an adult when I walk like this?", mer som en struts men visst raring!


Min värdmamma och plockade upp oss och vi tog oss iväg. Väl framme vid cluben (vet inte vad jag ska kalla det?) så tappade jag typ hakan. Jäklar vilket ställe.

Vet inte om bilden gör det rättvisa. Huset är enormt! 
Sjukt fancy pancy och bara allmänt galet. Där märker man verkligen att de har en del av en livsstil jag verkligen inte är van med. De här var typ "sånt som händer i filmer"-materiel. På något sätt får de mig ändå att känna att jag passar in där som att det var no biggie. Min värdfamilj är i allt det där väldigt casual och jag uppskattar det verkligen himla mycket! Vi kommer spendera så mycket av sommaren där så det är bara att ta in alltihop haha. Middagen var faaantastisk! Tog typ.. Krabburgare.. SÅÅÅ HIMLA GOTT! Nej, där satt man och bara mådde haha! Vi tog oss sen hemåt för att äta konstverket vi tillverkat. Värdpappan älskade kakan och den var faktiskt himla god så det var success!



Fick ju även mer bra nyheter under kvällen, typ att någon kommit in på sin drömskola.. Typ Columbia university.. No biggie liksom.. Nej jag flippade lite där, så kul när det går bra för andra! Torsdagen kunde inte blivit mycket bättre. Så himla bra grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar