tisdag 22 april 2014

Six flags!

Halloj!

Min söndag var ju rätt så awesome! 

First thing's first och det var ju trots allt påskdagen! Min 7-åring har varit typ lika excited som inför julafton och räknat ner dagarna. För att vara snälla så tog de äggjakt tidigt så jag fick vara med om det. När jag gick ner från mitt rum såg jag små ägg överallt i köket och tyckte det var konstigt att de var rätt små och överallt men fick sedan svar på det också. 

Alla fick vi en "korg" med godis och andra godsaker innan äggjakten kunde börja. Min värdpappa sa att det var 100 ägg gömda på första våningen så barnen gav sig ut. Småäggen var fyllda med typ mynt och godis och sånagrejer. Jättekul! 


Lite frukost på det innan jag preppade för Six flags med bra människor! Lite ändrade planer blev det då Sara inte kunde komma med, istället kunde vi få med oss Matilda! 

Dave kom och hämtade upp mig hemma, vi hämtade sedan upp Matilda och Sophia på Rye tågstation för att sen ta oss till New Rochelle, köra fel 20 gånger och tillslut lyckas hämta upp Emma haha. 

Resan till Six flags gick ju helt okej smidigt. Tackar Spotify för musik då det blev lite allt möjligt på ditresan. 


Jag vet inte vad vi skrattar åt, men härliga är de! 

Flickor, flickor! De trängdes tappert i baksätet haha!
Allting gick supersmidigt med att komma in så det var ju king! Hade speciellt sett fram emot en åkattraktion: Kigda ka. Dagen till ära var ju den tyvärr stängd haha, typiskt! Vi överlevde dock gott och väl ändå!

We're heeeeere! So fab!



 


Vi började med Superman (man låg typ, ish!) och Greenlantern (man stod up!) innan vi tog oss vidare till El toro (av trä, lite som Balder). 


Taggade första åkattraktionen
And off they gooo



Vi tog oss sen vidare till Plymouth rock vilket var en scen de hade där. En stor anledning till att vi åkte till Six flags var ju för att Jason Derulo uppträdde dagen till ära. Det var faktiskt bra grejer trots att han var sjuk osv! 



 




Vi tog oss till Bizarro efter konserten och efter det en linbana över till andra sidan parken där det fick bjudas på dagens sista åk nämligen Nitro.





 


Nitro var nog min favorit och i solnedgången så var det himla bra grejer! Bra avslut sådär.


I bara farten så tog vi en corn dog så att vi fick prova på det. Var faktiskt helt okej gott haha.



Resan hem var lång då vi hamnade i trafik men så illa var det ju inte samtidigt. Strålande musik ännu en gång fick förgylla hemresan och sakta men säkert kom vi hemåt! Vi skjutsade hem alla tjejerna innan vi tog oss hem till mig och sa hej!



En sån himla bra bra dag slutade det verkligen med! Strålande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar