lördag 26 april 2014

Torsdag-fredag, hard work work

Hallå hallå! 

Jag har haft så himla bra dagar nu senaste. Jobb rullar på och med farmoderns och Mikes hjälp så går det galant. Att ha de två här har visar sig vara himla belönande. Har suttit och haft så många, långa, djupa samtal med de om allt möjligt. De bor i Colorado på ett heeeelt annorlunda vis än hur det är här och under de få dagar vi haft tillsammans har de verkligen get en perspektiv på viktigt och "viktigt". Det har varit otroligt ögonöppnande och det uppskattas en massa. Tackar mina föräldrar ännu en gång för allting de gjort när jag växt upp. De har lärt mig att uppskatta saker, någonting som kanske inte varit så himla enkelt alla gånger.


Det har varit mycket jobb på senaste (självklart, de här ju borta!). Det är tre barn och tre hundar och trots att jag har hjälp så blir det ändå tidiga mornar och sena nätter.

Lediga dagen från skolan i torsdags spenderades all over the place. Sjuåringen tog sig till city med farmodern och Mike. Tjejen var på Bounce (typ trampolinställe) med kompisar och 12-åringen var med sina kompisar. Det var en del skjutsade men en rätt så lugn dag i övrigt. 


Fredagen började med att Dave kom över rätt tidigt. Vi tog oss på lunch med Clara (en tysk au pair som bodde här men när hennes värdfamilj flyttade till Boston så kom hon med dit, hon är här på besök), Sara och Sophia. På vägen visade jag honom country cluben haha. Jag borde ta guidade turer dit så ofta som jag visar folk det men jag tycker verkligen att det är så himla fint där haha.

Till lunch blev det kinamat. Muuuuums! Vi satt där ett tag innan Clara tog sig till city och vi andra tog oss till Whole Foods för att handla lite mat och nödvändigheter. 

Hehehehehahahahaahöhöhö.... Mina vänner här är toklånga och snygga! 
Det där med att vara lång är inget för varken mig eller Dave... 

Att handla på Whole Foods är något jag tycker är jättekul då allt som är där faktiskt är bra, genuin, inte-massa-skit mat, någonting min värdmamma verkligen sett till att jag fått upp ögonen för. Hela butiken lever på ett galet miljötänk när det kommer till allt, någonting som är jättebra ju! Det är dock himla fascinerande hur de packar (för de packar ju såklart åt en). Vi köpte inte dömycket men gick ut från butiken med typ 5-6 pappkassar. Alla utom en är dessutom dubbelpåse, i den som inte är dubbelpåse var det två(!!) saker. Ett pound med kalkonfärs och ett pound köttfärs (alltså inte ens ett kilo tillsammans). Slööseriiiii! 

Jag och Dave tog oss hem för att packa upp maten och sen tog vi oss till barnens skola tillsammans. 7-åringen har frågat om honom gång på gång på gång så vi tänkte att vi skulle överraska honom. Dave gömde sig i bilen medan jag gick och hämtade kidsen. Det första lillkillen sa när jag kom var "vart är Dave? Jag trodde han skulle komma och hämta oss med dig :(" och jag som är en dålig lögnare drog en "eh... Han är hemma och väntar på oss. Han behövde göra någonting". Vi kom till bilen och oj vad överraskad han blev. "DAVE!". Den lyckan haha. 

Vi tog oss hem och lekte lite. Vi var ute och gjorde grejer och väl ute hittade 7-åringen också en stenplatta han skulle ha använt till något förr i tiden. Nu bestämde han sig dock för att rita på den här plattan. Dave fick inte komma i närheten då det skulle vara en överraskning och resultatet tyckte jag var sockersött! 


Det blev taco-Friday och sen gav vi oss ut igen för att ännu en gång träffa flickorna. Jag och Dave hämtade upp Sophia och sen träffade vi Clars och Sara på Applebee's. När vi var multum var vi oss fem plus Vlad (Sophia's pojkvän), Dariusz (Vlad's kompis), Or och Frieda. Trevligt var det ju! Folk droppade av några i taget och sen vid ett så tog vi oss hem som siste män. Vi skjutsade hem Sophia och Clara och sen tog vi oss heeeeeem! Väl spenderad ledigtid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar