söndag 27 april 2014

Hard work pays off though

Få se här då då. För att komma i fas. 

Lördagen innebar tokmycket körande. Vaknade tidigt, tidigt av 7-åringen (han har verkligen ingen aning om hur man tar sovmorgon haha. Började dagen med att rasta och mata hundar. Gick sen upp i tolv-åringens garderob för att plocka ut finkläder då han skulle på en bar mitzvah men sovit över hos en kompis. Kämpade med det då hans garderob är rätt stor men hittade tillslut allting. 


Världens sämsta svar haha! Menade mer var då det är lådor och hängare och allt möjlig fix men.. Efter massa letande hittade man ju minsann. Tog bilen till kompisen, allt gick perfekt tills man upptäckte att jag glömt skorna, bra jobb -.- . Tillbaka hem för att sen hämta skorna och åka till dit själva var mitzvahn var. Allt gick ju bra dock! 

Fick efter det tid för en snabb starbucks innan jag tog mig hem och slappade ett tag. Närmare 12 tog förföräldrarna sig ut till ett naturreservat för att vandra, tjejen till en kompis och sjuåringen kom med mig för att hämta upp 12-åringen igen. 


Spanar efter bror!

Ännu en gång tog vi oss hem för lite halvlugn tid. Tjejen skulle iväg till fotbollsträning och 7-åringen på en play date vid fyratiden. Seeenare på kvällen, vid sju, skulle 12-åringen på bar mitzvah-festen så jag tog honom dit och hämtade samtidigt upp 7-åringen hos sin kompis. Blev sen middag på det och lite mer djupa samtal innan jag fick kidsen i säng. Hade en halvtimme ledigt innan klockan var 11pm det var dags att sätta sig i bilen och hämta 12-åringen igen. Komma hem runt midnatt, hungrade efter sängen men behövde rasta hundarna igen seeeeen fick Au Pair-Angelica lägga sig, den lyckan haha. Att jobba från sekunden du öppnar ögonen till att du lägger dig igen är kanske ingen hit, men det funkar!

Vaknade tidigt i morse igen för att rasta och mata hundar (samma visa igen). Hittade 7-åringen i vardagsrummet där han satt och pyssla så gjorde frukost till honom och nu är jag på mitt rum jobbandes på att komma i fas med bloggandet haha. Jag ska väl vara "ledig" idag men det blir ju som det blir. Det är fotbollsmatch i eftermiddag och även hockey tryouts x2 så det blir mycket mys med bilen. Det blir vad man gör det till helt enkelt! :)


Sånt här som får mig att just nu strunta i hur mycket jag jobbar. Jag känner mig fortfarande inte tagen för givet av mina värdföräldrar, någonting som ger mig väldigt mycket energi att fortsätta i samma tempo. Let's go! 

Until next time amigos. Have a marvelish day! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar