måndag 21 april 2014

Myslördag

Min lördag var en alldeles lagom en. Började 11 så sov länge men i omgångar då 7-åringen fått in en trevlig trend med att väcka mig och be mig att komma ner. "Du har inte sett vardagsrummet på minst 20 timmar, det är dags nu!"

Tog mig ner en snabbis och var med de innan jag tog mig upp till 7-åringens rum för att ge mig på hans garderob. De växer och växer och växer och min värdmamma bad mig att "hjälpa honom" gå igenom det som inte passar längre. Han var inte det minsta instresserad så började med att riva ut allt och vika om och rensa själv. Försökte få lite hjälp av honom men då blev han som en motståndsrörelse istället haha. Allting passade perfekt, ingenting var för litet eller för kort eller någonting sånt vilket gjorde allting lite krångligare haha. Efter tre timmar av vikande och rensande och plockande började allting se så mycket bättre ut. Lyckat projekt! 




Ni har ju inget att jämföra det med men ta mitt ord att det är en grym förändring! 

Min värdmamma kom hem från jobbet och nästa projekt blev att bära upp utemöbler på tjejen deck. Hon har som en egen balkong ut från hennes rum som vi tog upp utemöbler på. Jättemysigt blev det och där satt vi ett bra dag och bara tog in lite halvsommar. 


12-åringen hade en av sina kompisar över på kvällen, vi grillade och gjordes s'mores (min första riktiga s'more! Yum!) och bara tog de lugnt med lite vin och Misson impossible. Gick upp rätt tidigt till mitt rum för att kirra det sista innan mini-roadtripen till Six flags för att sedan få en fin natts sömn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar