torsdag 24 april 2014

Onsdagssällskap och planering

Halloj halloj!

Onsdagarnas onsdag! Nej inte riktigt, men ändå.

Tidigt, tidigt onsdag morgon så åkte min värdmamma till flygplatsen för att ta sig till St Barths. Med hjälp av farmorn och min värdpappa så fick vi iväg kidsen till skolan snabbt och smidigt. Farföräldrarna gav sig efter det iväg på äventyr då de inte är helt hemma här omkring och kvar var jag väntandes på möbelleveransgubbar. Jag hade alltså en hyfsat o-eventful dag väntandes men det ändrade Dave snabbt på då han var ledig hela förmiddagen. Hur bra var inte detta liksom? Han kom över och hjälpte till att flytta gamla utemöbler mina värdföräldrar glömt flytta på innan de åkte. Vi flyttade på supertunga glasbord och lekte vardagshjältar, någonting mina stressade och lite mini glömska värdföräldrar uppskattade en massa. Win-win situation!

Farföräldrarna kom hem och vi pratade alla fyra ett tag innan möbelkillarna kom. Allt är alltid så himla svårt här hahaha. Det är inga vanliga utemöbler utan det är cement-bordsskivor som väger 750lb (ca 340kg). Som ett plus har fina leveransföretaget skickat två tappra nissar som ska fixa allt detta åt oss. På något sätt gick det i alla fall ihop sig.




Dave tog sig hemåt och då tog jag mig och hämtade de två äldre kidsen, kom hem och vände sedan om igen för att hämta lillkillen då han på onsdagar slutar lite senare.

Man försöker få ihop både det ena och det andra nu när föräldrarna är borta. Jag har strålande hjälp men då de inte riktigt vet vart allting är och hör hemma så får man ibland försöka hitta sätt att ändå få ihop allting på ändå. Man känner sig lite som supermannen ibland liksom! På något sätt går det i alla fall ihop sig alldeles, alldeles utmärkt.

Vi använder två bilar nu, min bil och den stora Range Rovern. Range Rovern lämnade de av någon anledning otankad så igår fick jag lära mig massa nya funktioner på den medan jag letade efter knappen för att öppna tanklocket (upptäckte efter onödigt lång tid att det inte fanns någon knapp...). Gav sedan killen som tankade bilen dricks och han borde bli skådespelare.. Han lekte alldeles rörd och så tacksam så och ja... Nu när jag lärt mig att man faktiskt ska ge dricks när de är snälla och tankar åt en så blir man satt i en jättekonstig situation haha!

Vi splittade på oss på kvällen då jag stannade hemma med två av kidsen och Mike (farmoderns man) och farmodern tog 12-åringen till hockey tryouts. Efter skjutsade jag honom till en kompis där han skulle spendera natten då de var lediga dagen efter. Vid det laget var jag så himla trött! Helt slut verkligen. Åkte hemåt för att lägga 8-åringen och precis då kom min värdpappa hem så att vi kunde planera deras lediga dag. Efter det var det en utmattad au pair som sa tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar