onsdag 9 april 2014

Söndag; Wicked

Efter en rörig lördagsnatt satt jag mig på tåget till Long Island och Dave vid 7-tiden med ca 1,5 h sömn. Resan gick så smidigt så och var där 2 timmar senare. Fick träffa hans bröder en snabbis innan vi fixade inför Broadway och Wicked.



Vid tolvtiden tog tåg oss till City och då vädret var stråålande så promenerade vi från Penn station till teatern. Jag gillar verkligen City så mycket och att promenera är ju en av de bästa sätten att uppleva det på. Blev dock sågad av mr stadsbo för att jag fortfarande har för mycket turist i mig haha. "Böj inte huvudet bakåt så mycket när du tittar på husen". 

Klockan 3 började det och... Vad ska jag säga? Jag var blown away. Såå bra var den! Wicked handlar om häxorna i Trollkaren från Oz innan själva Trollkaren från Oz och de hade gjort ett så himla bra jobb. Vi hade jättebra platser och jag hade ibland så svårt att koppla att det inte var en film jag tittade på utan att det faktiskt var en musikal. Man fick (självklart?) inte ta bilder och videor så har inte mycket att visa egentligen men ändå. Sjukt bra grejer! Nu vill jag bara se meeeeer :) 



Efteråt promenerade vi tillbaka till Penn för att ta tåget tilllbaka till LI. Ett stop för viktig froyo innan vi landade hemma hos Dave ännu en gång. Ett bra avslut på helgen blev det och runt 10-tiden blev jag så bortskämd att jag fick skjuts hem. Vilken dag liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar