söndag 20 april 2014

Det bästa som kan erbjudas

Halloj!

Långfredagen blev lång och eventfull! Vad som stod på schemat var lunch i Rye town, bio i New Rochelle, rush till tandläkaren i Larchmont för att sedan ta sig hem och bara mysa hemma. Dagen blev extra speciell då 7-åringen frågade sin mamma om Dave kunde komma över och göra oss sällskap, inga problem var ju det! 

Vår lilla Chloe! 

Tog mig upp och matade de små kycklingarna som var hemma (7-åringen och tjejen) innan vi preppade för att Dave skulle komma över. Både 7-åringen och tjejen har pratat med "Davie Dave" förr och som rena rama kändisen vart det excitment över att träffa honom "in person". 

Hockey och basket på G!

När Dave tillslut kom blev det en lite annorlunda husrunda som bjöd på kids som "blev inlåsta" i hundburar och lite styrketräning haha. Vi sprang fram och tillbaka och grejade innan jag tog mig in till Rye för att hämta Cosi till lunch medan de tre stannade hemma. 



Hela huvudplanen med fredagen var ju bio i New Rochelle så efter lunchen tog vi oss alla fyra dit. Vi skulle titta på Bears, en dokumentär om björnar. Tjejen älskar djur och natur och 7-åringen gillar gulliga saker så det var ju utmärkt haha. Filmen var faktiskt söt så det var ju bra grejer!

Efter bion blev det rush till bilen för att släppa av tjejen hos tandläkaren i Larchmont där hennes mamma väntade. Hennes mamma bad oss då att plocka upp 12-åringen hos kompisen vi släppte av honom oss igår så vi begav oss då till Greenwich i Connecticut. Dave fick vara med om en typisk Au Pair-dag där. 12-åringen var ju i det maffiga huset som jag smög upp en bild på igår, när vi ringde fick vi ett "välkomna fram till främre vändplatsen", jo för man har ju ofta flera vändplatser runt sitt fina hus vid vattnet (fick även reda på att de hade en basketbollplan i källaren, typiskt liksom... Det vanliga...). Bitter tjej, haha!

Vi tog oss hem och direkt när vi kom ut från bilen var basketmatchen igång. Jag och Dave mot 12-åringen och 7-åringen. Jag lyckades göra bort mig mer än 100 gånger och gjorde minsann så att jag och Dave förlorade rätt brutalt haha. Basketbollen byttes mot en fotboll och i och med det var fotbollsmatchen ett faktum. Där gick det mycket bättre och när tjejen kom hem från tandläkaren fick vi ju mer förstärkning (mycket välbehövd då gamle mannen till lagkamrat la av efter ett tag haha! ;) ).

Vi tog oss in och i och med det var jag officiellt off för dagen. Min värdmamma frågade om vi ville med de på middag ute då min värdpappa kom hem tidigt från jobbet och det tackade vi så snällt ja till. Vi tog oss till en restaurang i Mamaroneck som hette Club car. Ännu en sån där fancy pancy restaurang som inte hör hemma i vanliga hemma-livet. Jättefin var de. Påminner lite om Uppsala då det är en ombyggd tågstation haha. Pumparisotto med Long Island anka testade jag på där, say what? Så himla, himla gott! Middagen var allmänt så bra!


Då min värdpappa kom i Teslan och Dave vart intresserad i den så splittade vi på oss. Dave åkte med värdpappan, tjejen och 12-åringen på en liten rundtur i Teslan och jag körde hem min värdmamma och 7-åringen. Lite glass senare så tog jag och Dave oss iväg på andra äventyr. Vi tog oss runt ett tag innan han tog sig hemåt. En sådan himla bra dag slutade det allt med.

Det gillar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar