tisdag 15 april 2014

Helg-update

Hallå vänner!

Tänker inte ens.. Det är inte värt att komma med förklaringar sådär! 

Min fredag bestod av vanligt jobb likt så många andra dagar. Då det varit rena rama sommaren senaste dagarna har vi spelat massor med fotboll och allmänt lekt ute. Min kväll innehöll en sen middag på Applebee's med Sophia, så himla trevligt! Blev gomat och massor med prat. Galet trötta var vi dock så efter maten skjutsade jag hem henne och tog mig hem själv för efterlängtad sömn! 


Började sent lördag eftermiddag så fick en jättelång och skön sovmorgon. Not.. Haha. Vid 8 kom 7-åringen in och tyckte det var en jättebra ide att försöka skrämma mig. Han lyckades få mig att flyga här om dagen och nu är jag aldrig säker så han försöker överträffa det :( 

Under lördagen kom något företag över och tvättade våra bilar, min är så fin och shiiiiiiny nu! Planerade på att göra en redig städning av insidan av min bil i veckan men BAM så gjorde de det! Min DÄCK var så rena och fina så! En annan typ av lycka haha. 



Fick ju i och med en tidig uppgång se innebandyfinalen då tv4play tack och lov fungerade alldeles utmärkt! Kära Storvreta mot Falun. Det gick ju inte hela vägen men oj oj oj vilken sista period. 



Jag var nog den som gick helt nutty.. Haha. Stöd fick man ju ändå! 

Lämnade där mitt rum och socialade med Uncle John som var på besök från Dallas med sin pojkvän och mamma. Så mysiga människor! 

Då de har reparerat någonting i poolen har de tömt den och nu fyllt den igen. I lördags när man sprang omkring i shorts och T-shirt och spelade fotboll så såg den så himla lockande ut. I can't wait till i sommar! 

Dagen gick jättefort och efter några få timmar så var det kväller. Tjejen tog sig till en kompis, mina värdföräldrar skulle ut på partaj, jag och 7-åringen skjutsade 12-åringen till en Bar Mitvah och kvar var bara vi två. Vi tog med oss Cosi hem och väl hemma hade vi en mysig och himla lugn lördagskväll. Hämtade tjejen vid 9.30-tiden hos hennes kompis och sen var det läggdags.

Vaknade 4.00 av ett visst samtal haha. Varade tills det var dags att ta sig upp och göra sig i ordning för en dag på Long Island. Promenerade till tåget då det bjöds på ännu en bra dag med massa fin-väder. Kom efter tåg-tunnelbana-tåg-bil-resande fram! Försöker tänka på vad dagen bjöd på egentligen? En massa såklart haha. Blir introducerad till massa nya grejer hela tiden där borta. Gillar det en massa! Lite filmtittande, lite träning, lite baseball, lite "bo mar" (mat!), även ägg med ketchup (... Amerikaner med ketchup till allt :( )  socialade med yoga masters osv. Det vanliga liksom! En av dagens toppar var ju hur som helst att skypa med mina fina hjärtan i Sverige. Fick skypa med Sofie och hennes klippa till mamma Monia (Halloj Monia när du ser det här! Guld är vad du är värd. :) ). Jätteroligt var det verkligen och hjärtat smälte mer än en gång under samtalet. Ert eviga stöd värmer gott!

Vi kollade som sagt baseboll också! En sport jag inte visste någonting om innan jag kom hit. Det var faktiskt väldigt likt brännboll dock på många sätt. Lååååångt ifrån alla sätt men några. Nu kan jag i alla fall bra mycket mer tack vare Dave och hans bror. Bring it on! 1 Juni blir det yankeegame för oss Au pairer. 



Började under kvällen må sämre och sämre och när det var dags att ta sig hem mådde jag som en påse skit. Man tackarrrrrr! Super duper snäll som han är så skjutsade han i alla fall mig hem, slapp alla tågresorna. Blev i bilen beordrad att sova, någonting jag inte trodde jag skulle klara av men... Jag slöt ögonen och nästa gång jag öppna de så var vi på vår garageuppfart. Sååå tacksam för det, hur tur har man inte egentligen? Tog lite advil och slängde mig i sängen, det var man väl värd?



Vaknade i morse och mådde dåligt fortfarande. Tog mig ur sängen och ner för vanliga morgonjobbet. Efter direkt upp till sängen och sov där bort hela dagen till ett-tiden. Bättre mådde man inte heller haha :( You got to do what you got to do dock så tog mig efter "lunch" iväg till pick-up. Resten av dagen gick rätt okej. Pga passover (en judisk högtid) så har barnen inga läxor den här veckan, hur mycket tur har inte dom? (Eller jag för den delen haha). Kort vecka har de också då det är långfredag på fredag, tur tur tur. 

Har inte riktigt några bilder så här har ni ett av mina favoritcitat istället haha

Det går att relatera till på olika saker i livet. De hjälper mig i min ovisshet. Bara för att jag kanske inte finner passion och motivation i det andra i min närhet kan tycka motiverar de betyder inte att jag inte har någonting som kommer passa mig som handen i handsken, jag har bara inte hittat det än. 

Nej. Man mår fortfarande inte som en prima ballerina här borta. Förhoppningsvis gör sömn susen dock så man är pigg och alert imorgon. Inge morgonjobb så sovmorgon! (Om man inte väljer att vara en snäll Au Pair/stora syster och gå på en fem minuters-pjäs för 7-åringen vid 8-tiden. Väljer nog att gå på den så hejdå sovmorgon.. :') ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar