torsdag 2 juli 2015

Sommarlov är ju inte så pjåkigt.. - ärenden, hundvalpar och gosigheter

Jag kommer ihåg att jag förra året kämpade en hel del med sommarlovet då det helt plötsligt blev så himla himla himla mycket att göra. Det var ALLTID någon hemma. Man behövde ta hänsyn till tre-fyra olika scheman dagligen och det var kämpigt i allmänt. Denna sommar är det faktiskt inte så himla tokigt. Helt plötsligt är livet rätt så flexibelt.

Jag tog mig imorse upp vanlig tid och tog mig till bagelstället för att köpa frulle åt barnen. Tog mig hem och sen direkt till gymmet då min värdmamma låter mig gå till gymmet på mornarna! "Barnen är ju ändå trögstartare, så varför inte?". Låter ju strålande i mina öron!

Fick in ett snabbt pass innan jag tog mig tillbaka hem för att kolla så att läget var okej. Självklart var saker utmärkta hemma så jag tog mig iväg på ett ärende åt min värdmamma. När de kollat igenom huset så hittade de lite prydnader de inte visste mycket om. Min värdmamma ville därför att jag skulle ta de till en antikaffär och få de värderade.


Jag tog mig till grannsamhället och vandrade på huvudgatan innan jag kom in i en butik fylld med grejer. Där satt det en herre som gärna ville titta på sakerna jag hade med mig. Tyvärr hade vi ingen tur där haha. De var inte speciellt värdefulla men.. Jag lärde mig minsann en massa nytt om glasfåglar och signaturer haha. Rena rama antikrundan!

Tog mig hem igen, åt lunch och drog sedan ut kidsen till poolen. Utnyttja in i det sista ska vi ju göra!!! Det var som vanligt jättehärligt. Vi lekte och hängde ett tag innan det var dags att göra sig i ordning och ta sig till kidsens kompisar som precis fått en liten hundvalp! En golden retriver valp, så HIMLA söt! Varit mycket kissekatter och valpar på senaste. Jag har INGENTING emot det ska ni veta!

Sötsaken! Väldigt lat hund dock måste jag säga haha! Eller både trött och lat kanske.. 
Mina värdkids med Cleo (som de döpte hunden till)


Denna hunden älskade att bara ligga och chilla typ haha.. Så himla söt!
Denna familj har sin au pair från 4 år sedan fortfarande boendes hos sig. Hon har pluggat sen hon började vara deras au pair och... Är hur go som helst! Hon är jätteupptagen med hennes pluggande så har bara träffat henne två gånger men vi har alltid så himla, himla mycket att prata om när vi träffas haha.. Om livet och skola och killar och God knows what! Så jäkla synd att hon är så upptagen som hon är.

Vi tog oss sen hem på middag. Tacos och min värdmammas tomat-avokado-kikärtor-bön-cilantro-majs-dip för hela slanten! YUM YUM YUM.

Sitter just nu på Starbucks för att vara lite extra produktiv. Jag blir alldeles för distraherad hemma så testade att ta mig hit. Det går inte mycket bättre för att vara ärlig, men det är ett ärligt försök!

Kerstin's telefon är lite in and out hela tiden.. Vi är vana med att den liksom bara dör av ingen anledning i några timmar.. Här om dagen verkade den dock dö permanent. Jag vet att när det skrivs på Facebook, då är det död-varning på telefon haha..
Vår konversation går dock inte så himla bra när hon inte har telefon haha!
Typ inte bra alls... Haha!

Ännu en strålande dag väntar imorgon! Så himla skön känsla när till och med vardagen gör en excited ju! Strålande bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar