söndag 19 juli 2015

Day 1 - Miami

Hejsan hejsan! 

Och så var dagen här. Dagen.

Natten igår var svår. Trodde jag skulle vrida och vända mig ett bra dag då jag hade svårt att hitta ro men somnade rätt så fort av ren utmattning. 

Imorse var så sorglig... Det började vanligt. Jag träffade min värdmamma i köket som vanligt. Vi pratade och skrattade som vanligt. Min värdpappa kom förbi och flikade in saker i vår konversation som vanligt. Jag gick ner och fixade det sista med min packning. Inte som vanligt. Jag sprang sen upp och väckte min värdtjej och pratade med henne. Inte som vanligt. Jag skulle ta mig till Kerstin och låta tjejen sova vidare så jag gav henne en bauta kram och vi båda började gråta floder. Min fina, fina, fina tjej. Åh vad jag kommer att sakna henne! 

Vart många extra minuter där. En massa kramar och tusen tårar senare så följde hon med mig till nedervåningen istället för att sova vidare. Där började också min värdmamma gråta när hon såg hur ledsna vi var. Vart ett väldigt utdraget hejdå vid dörren med en massa tårar innan min värdmamma körde mig till Kerstin. Även i bilen vart väldigt fina ord sagda och fler tårar föll. 

Fick säga hejdå till min underbart roliga, omtänksamma, fina, knasiga värdmamma och sen tog Kerstin hand om mig som den fina vän hon är. 

Ledsamheten byttes till förväntansfullhet, tårarna till leenden och vi var kort därefter på väg till flygplatsen.



I Miami hämtade vår värd Chris upp oss från flygplatsen. Vi tog oss till hans fantastiska lägenhet på 26e våningen i Miami's Brickell bay area. Utsikten från hans balkong var kuuuuung och vi kände oss väldigt, VÄLDIGT lyckligt lottade.


Chris tog oss sen till Wynwood (jättekul! Uttalas precis som Wynnewood där jag bodde i Pennsylvania) som är Miami's art district. Mycket alternativ konst och grafitti. Väldigt coolt! 




Vi tog oss därifrån runt i downtown (som faktiskt inte har mycket att bjuda på) och sen vidare till en strandbar som hette Monty's i Miami beach. Vyn därifrån var ju rätt så awesome! 



Vi spenderade ett bra tag där. Träffade jätteroliga människor, åt mitt livs första ostron, doppade fossingarna i vattnet och hade det bra! 

Från Monty's tog vi oss hem igen. Där satt vi på balkongen med den fina utsikten och bara pratade resten av kvällen. Väldigt intressant dag i Miami måste jag säga! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar