torsdag 16 juli 2015

3 days -

Hejsan hejsan. 

Imorse tog jag mig till Starbucks för att träffa Patricia en sista gång. Patricia var den andra tjejen jag träffade här i Philadelphia och den första som verkligen tog hand om mig och och såg till så att jag kom in i livet här borta. Hon var tjejen som introducerade mig till Kerstin och bara det är jag evigt tacksam för. 


Vi har inte träffats på ett bra dag och hade mycket att prata om. Blev en hel del prat innan jag behövde ta mig hem för tjejens uppvaknande = jobb. 

Igår berättade min värdmamma för tjejen och mig att hennes nya jobb i Kalifornien hade betalat min flygbiljett dit om jag hade åkt med de. Tjejen sa "varför sa de inte det tidigare för?! I'm gonna kill someone!" och både jag och min värdmamma var bittra som tusan haha. Hur kul hade det inte varit att spendera en vecka i Kalifornien med de? Fasen alltså!

När tjejen bestämde sig för att stiga upp för dagen så rensade vi igenom DVD's i källaren och stojade. Hon älskar musik lika mycket som mig så allt vi gör blir ett dansparty. Hur kul är inte det? Att jobba med någon som gör din vardag till något roligt? Strålande bra. 




Vi hamnar ofta på golvet, det är där knasigheterna händer haha. 
Hon hade en klipptid på eftermiddagen som vi tog oss till. Efter det hade hon en läkartid som hennes pappa tog henne till. Det var det! 

Lite middag på det. Jag tog mig sen för att inhandla lite after sun åt mig Kerstin (vi alla vet ju att hon kan bränna sig rätt så rejält haha) och nyss så träffade jag Nathalie, Nici och Jule. Vi åt froyo på Yapple yoghurt och pratade om konstigheter. När vi alla fyra satt och gäspade ikapp var det dags att ta sig hemåt och ännu ett hejdå är avklarat. 



Nu när jag kom hem berättade min moster att en av min mammas vänner gått bort häromdagen och för tredje gången på en väldigt kort tid slås jag av hur otroligt skört och knasigt livet är. Ofattbart... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar