lördag 4 juli 2015

Och så blev det helg igen!

Hejsan hejsan! 

Fredag igen minsann! Så mysigt :D 

Igår kväll träffade jag Karina på Yapple. Vi gottade oss i froyo och massa bra prat! Karina är bra hon för hon är inte så komplicerad haha. Rak och bra helt enkelt. Har inte träffat henne på så så så länge så det var jättemysigt. 


Idag skulle jag vara ledig större delen av dagen då min värdmamma var ledig från jobbet. Så blev det inte riktigt haha. Jag skulle till matbutiken och tvätts tvätt och sen vara ledig men... Efter gymande imorse så blev det istället spring tre olika matbutiker varav en av de tre gånger, lite poolvaktande, lite lunchfixande, lite organiserande, tvätt och  annat fix och trix. Inget mig emot egentligen men hade tänkt mig en skypesession med Koppar. Den blev uppskuren i chunks och inte alls speciellt kvalitativ :( 



Skickar alltid en massa bilder till min värdmamma när jag handlar. Undrar egentligen om det är det effektivaste sättet att handla men... Hon föredrar det så då kör vi ju på det! 

På kvällen kom Kerstin över. Vi tog oss till 5 Below och Dollar tree. Jag fick med mig solskydd, ett nytt skydd till mobilen och en grej att ha grejer i till väskan min. Kerstin fick med sig en ryggväska, tre par  Flip-flops, en kudde och annat smått och gott. Allt i syfte för resmånaden. Ska bli hur kul som helst! 

Vi tog oss sen hem till mig där vi bakade en jättemumsig chokladkaka. Bra sysselsättning en fredagskväll sådär. 


Vad vi sen gjorde var lite intressant. Vi bestämde oss för att räkna ihop hur många miles vi kört på våra roadtrips. 

Totalt så har det blivit sju längre roadtrips. Detta är utan senaste resan till DC, alla trips till New Jersey osv. Det är bara inräknat de länge tripsen. 


Vi kollade upp avståndet och det är helt sjukt egentligen. I Europa-förhållanden så har vi åkt tur och retur Uppsala -> Malaga och har ändå 1000 Miles kvar på det. Galet ju! Detta är dessutom i runda svängar. Vi har kört åtaligs Miles runt i destinationen själv men.. Ja avrundat så blir det alltså 6064 miles. Det är i runda svängar 975 mil (om inte Google ljuger). Slå den ni! Haha.

Blev några avsnitt av Vänner efter det. Strålande bra grejer innan Kerstin tog sig hemåt.

Imorgon är det 4th Of July (Americas indipendence day). Jättestor dag och i år även på en lördag. Jag ger mig in i City med Jaqueline, Karina, Jule och en ny Au Pair. Får se vad det bjuder på men det blir nog mycket folk, konserter, parad och roligheter. Ska nog bli bra! 

Until next time! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar