måndag 6 juli 2015

4th of July #2

Och så var det dags för ännu en 4th of July! Gymmet var stängt så Jaqueline och jag startade dagen med en redig sovmorgon. Väldigt uppskattat faktiskt. Lite farligt sådär, vill ju helst inte ramla in i gamla sovmorgons-mönster.

Jag träffade Jaqueline vid Wynnewoods shopping centrum runt 11-tiden. Vid tågstationen träffade vi sen också tyska Jule, danska Karina och Abigale från Costa Rica.



Till en början var det ett regnigt Philadelphia som mötte oss. Vårar firande fick därför en jätteseg start haha. Vi tog oss på lunch på the Corner Bakery och började sedan promenera upp lilla fest gatan i Philadelphia.

Vädret skulle ju givetvis inte stoppa oss! 


I Philadelphia har de ett väldigt fint Art Museum. Det finns en gata som sträcker sig från the City hall (som också är fin) hela vägen till the Art Museum. Hela denna gatan var avstängd 4th of July till ära och det var en massa aktiviteter som pågick!


 
Längst med gatan så har de en väldigt massa flaggor hängandes. Jag såg Sveriges och Karina sa "ja danska flaggan är där borta!" och när vi väl kom dit så fick vi oss ett gott skratt. I alla fall jag haha. Den enda flaggan som inte ville vara med riktigt... 

Första turen vi tog nedför gatan blev vi helt överrösta av gratis grejer. Wawa (typ som.. Statoil?) delade ut en massa masssa gratisdrickor. KrispyKreme (munkmärke) delade ut gratis bakverk. Coca-Cola delade ut gratis cola. Sminkmärken. Vår bank. Försäkringsbolag.. Det var rena rama guldgruvan haha. 


På vägen tillbaka samma gata så fastnade jag och Jaqueline i Coca-Cola tältet. De hade tatueringar så vi bestämde oss för att tatuera oss lite och fick hjälp av några killar som stod där. Blev en himla process där men vi var ju så glada med resultatet haha! 

Som ni ser så hade Jared redan spårat lite med tatueringarna haha.. 

Vi hittade de andra tjejerna vid ett event som pågick precis intill. Det visade sig vara VM i inget mindre än HOPPSTYLTA. Hur kul?! Men nu var det minsann inget skämt här inte. Herregud vilka killar!!! Tok-imponerad! Det var hopp och volter och tricks och.. Jag var helt mindblown. 







Till att börja med sa att vi bara skulle stanna ett tag men stannade genom uppvärmingen.. Och jamen.. Och första solorundan.. Och andra solorundan.. Och sen var helt plötsligt prisutdelning och hela grejen var avklarad. Det var hur kul som helst! 

Dessa killar reser överallt för att tävla/uppträda/göra vad tusan nu ett Pogo-proff gör. Så himla coooooooolt! 



En av de tävlande drog av sig tröjan efter att han tävlat och kastade ut den i publiken och.... Nu har jag en extra t-shirt i bagaget hahaha! Who knew?! ;D

Vi tog oss därifrån vidare runt, runt. Konserten som var en del av hela eventet började och uppträdde gjorde bland annat inga mindre än MKTO. Riktigt nice ju haha! 





Såhär ser det ut från skyn!

Polska Natalia joinade också oss på kvällen!

Efter ett tag behövde jag ta mig vidare för att hinna med tåget till Anthony. Det blir förmodligen sista gången jag ser pojken så det är ju sad. Jag fick se lite fyrverkerier och roligheter och hade det jättebra! 

Dumpade hos Anthony ut grejerna jag fått under dagen haha.. + tröja, kepa, pins, t-shirts osv

Somnade himla gott igår kväll måste jag säga. En sådan himla bra dag. Man tackar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar