måndag 6 juli 2015

5th of July - productive packing day

Idag tog jag mig hemåt runt 12-tiden och träffade efter en dusch min sköna böna Kerstin. Hon kom hit och vi tog oss ut på äventyr. Eller inte riktigt. Vi tog oss till Dollar tree, TJ Maxx och Ross för att kolla efter lite presenter hon vill ta med sig hem. 

En affär dom TJ Maxx hade jag ju gärna haft hemma..! Massor med fina grejer men man har ju varken pengar eller plats haha.. 

Därifrån tog vi oss sedan hem till henne där vi började packa en låda med grejer som hon ska skicka hem till Tyskland. Först så hittade vi en låda, sen tog vi oss ner till hennes rum för att kolla igenom grejer att skicka, sen kom vi fram till att vi behövde en våg vilket de inte hade. Lösningen på problemet var att ta sig hem till mig för att hämta en! 

Jag vek och hon packade. Bra fördelning!

Sagt och gjort. Vi hoppade in i silver pärlan och tog oss hem till mig. När vi ändå var där så packade jag ner det mesta som var kvar i mitt rum och VIPS så är jag nästan färdigpackad. Hur sjukt är inte det?! Jag lever ur mina resväskor nu och har knappt något kvar i mitt rum som är mitt. Allt från prydnader till detaljer till kläder till smycken är nu mera packat. 

Vi grabbade tag i vågen och tog oss en tur förbi banken. Bara en sån tur kan vara så himla rolig med den här tjejen alltså haha.. Hon är tokdålig på att lokalisera sig så även fast hon kört till banken tusen gånger så hävdar hon ändå att hon inte vet hur (banken är 1,5 km från mitt hus...). Kerstin stör sig också en massa på att jag stannar helt i stoppskyltar då inga amerikaner gör det... Så.. Självklar måste jag ju stanna lite extra länge när hon är bakom mig.. Jag har allt för roligt när jag ser henne göra miner och vifta på armarna i backspegeln haha. 

Kerstin ville köra först hem men in telling you. Hennes lokalsinne är ifrågasättbart. Innan korsningar stack hon ut armen och pekade i olika riktningar för att fråga om vägen, och jag pekade vaet hon skulle som svar. Denna tjejen alltså haha.. 

Vi var rena rama superpackarna hos Kerstin. Hade det hur kul som helst verkligen! I sin enkelhet liksom. En väl paketerad låda fick vi ihop och den skickar hon hem imorgon. 

Först fixa så att botten är bra

Sen ville hon supersäkra 


Sen va hon så petig att inte ens hörnen fick ha hål haha

En packad superlåda!!!

Jag tog mig hem runt 10-tiden och somnade gott hyfsat kort därefter. Så himla bra dag även fast den började helt oplanerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar