söndag 12 juli 2015

6 days

Dagen igår vart så bra så! 

Jag tog mig på morgonen till gymmet för ett sista pass av body combat. Det var en annan instruktör och hon hade ett bra mycket mer komplicerat pass. Lite väl många gånger jag tänkte "vänta vänta vänta va??????" men.. Det känns i kroppen idag så det måste ju varit lite bra ändå! 

Jag tog mig hem och fixade lite innan jag tog mig till Jaqueline för att laga lunch. Vi bestämde oss för att göra jordnötspannkakor efter att Jaqueline hittade ett recept. 




 Vi satt ute i den stekande solen och käkade innan vi gjorde oss redo för lite Philadelphia äventyr! 

Picture time! 


Vi hade lite grejer att kryssa av listan. Jaqueline hade aldrig varit till Konstmuseumet/Rockytrappan så vi började där. Efter det tog vi oss tvärsigenom hela staden till The Riverfront och allt spännande däromkring. 

Vi vandrade på South Street som är en mysig gata spetsad med restauranger och butiker. Den blir livligare on and off ju mer man promenerar längst med den. 


Vi vandrade förbi Philly's magical garden innan vi tog oss till vår slutdestination.

Förra året öppnade de Spruce Street Harbor park vilket är en jättecool park vid Delaware River (floden som delar Pennsylvania och New Jersey här nere).

De har hängmattor, småstånd, fontäner, massa coola ställen att sitta, gigantiska leksaker för barn, en massa skoj helt enkelt! 




(Självklart så är det) Inte mina bilder!

Därefter bestämde vi oss för att ta oss hem för att även laga middag. Lite improviserat sådär men väldigt lyckat!


Lite Ben and Jerry's på det 

Hon tog i med hela kroppen för att kunna servera haha...!

Därefter var det dags för ännu ett hejdå... Rätt så galet ju! Varje hej följs av ett längre hejdå.. Så himla sad.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar